Více
    15.8 C
    Czech
    Sobota 27. dubna 2024

    Nový pilot formule E si zvyká na elektrický vůz. Jako řídit F1 v dešti, popsal Giovinazzi

    Příznivci seriálu formule 1 jistě zachytili zprávu o tom, že italský jezdec Antonio Giovinazzi od příští sezony mění práci. Boxy F1 vymění za ty, které slouží jako výchozí stanice elektrickým vozům ve formuli E. Bývalý pilot Alfy Romeo už se chystá na první závody, sám se ale ještě s autem tak úplně nesžil.

    Není tomu tak dávno, co skončil velice napínavý ročník formule 1. Na honbu za titulem a parádní bitvu, kterou svedli Lewis Hamilton a Max Verstappen, se bude vzpomínat ještě hodně dlouho, mnozí už ale řeší i budoucnost. Třeba takový Antonio Giovinazzi elitní společnost opustí.

    Někdejšího testovacího jezdce Sauberu, Haasu a jezdce od roku 2019 jednoho ze dvou jezdců Alfy Romeo čeká přechod k formuli E. Stále sice bude s F1 spjatý jako náhradní jezdec Ferrari, primárně se ale bude zaměřovat na vozy poháněné elektřinou.

    Musím si zvyknout, hlásí

    Borec, kterého od sezony 2022 nahradí v Alfě první čínský jezdec v historii formule 1 Kuan-Jü Čou, už se ladí na start. Nový ročník formule E začne už na konci ledna v arabském Diriyahu, ještě předtím ale Giovinazziho čekají testy ve Valencii.

    Na nich už stačil poznat, do čeho vlastně šel. Formule E využívá na tratích tzv. druhou generaci vozů, od další sezony pak přijde na řadu třetí. Problém je v tom, že Ital má zkušenost s první, která už dala seriálu sbohem. Co všechno je nové?

    „Musíte brzdit opravdu jemně, nemáte tolik přilnavosti, ani žádný přítlak, a do zatáček nemůžete najíždět takovou rychlostí. Bylo to skoro jako řídit F1 na mokru. V autě se pořád necítím na 100 procent jistý,“ prohlásil Giovinazzi.

    „Čekal jsem, že to nebude snadné, ale je to něco, co se mi líbí, když musím během pár dní s týmem a vozem odvést tu nejlepší možnou práci,“ pokračoval nový jezdec stáje Dragon Penske. Sám si myslí, že začátky budou krušné. Pak se ale do všeho postupně dostane.

    „Bohužel jsem v autě absolvoval jen dva dny před prvním závodem, takže to bude výzva. První část sezóny, konkrétně prvních pár závodů, se budu ve srovnání s ostatními trápit. Mám ale motivaci se zlepšovat a na konci sezóny dosáhnout dobrého výsledku. Pro mě je to nová výzva a jsem na ní opravdu motivovaný,“ doplnil Ital.

    Osmá sezona formule E startuje už 20. ledna v Saudské Arábii. Kromě ní se pojede také v Mexiku, Itálii, Monte Carlu, Německu, Indonésii, Kanadě, Spojených státech amerických, Velké Británii a Jižní Koreji.

    Sledujte nás na sítích

    Zranění Taulupeho Faletaua překazilo jeho plány na zbytek sezóny

    Taulupe Faletau, osmička velšského týmu, si poranil rameno a do konce sezóny už se na hřiště rozhodně nepodívá. Pro 33letého hráče je to velká smůla. Zranění totiž přichází po šestiměsíční pauze z bývalého zranění. Podobné pauzy se zákonitě musí podepsat na výkonu i připravenosti. Cardiff čekají perné časy. 

    Zranění Taulupeho Faletaua překazilo jeho plány na zbytek sezóny

    Taulupe Faletau, osmička velšského týmu, si poranil rameno a do konce sezóny už se na hřiště rozhodně nepodívá. Pro 33letého hráče je to velká smůla. Zranění totiž přichází po šestiměsíční pauze z bývalého zranění. Podobné pauzy se zákonitě musí podepsat na výkonu i připravenosti. Cardiff čekají perné časy.