Více
    -2.6 C
    Czech
    Úterý 7. února 2023

    Motorsport

    Monte Carlo zemí zaslíbenou pro Ogiera. Francouz tady slavil už podeváté

    Monte Carlo o víkendu hostilo další závod světového šampionátu v rallye. A výsledky asi mnohé fanoušky motorsportu nepřekvapí. Podeváté ve své kariéře tady slavil francouzský jezdec Sébastien Ogier a zapsal se do historie. Nikdo nikdy tento závod neovládl víckrát než on. Český jezdec Erik Cais dojel dvanáctý.

    Macík: Dakarské stříbro je vynikající, ale stejně mě trochu štve, že jsme nevyhráli

    Letošní Rally Dakar byla pro české barvy povedená. Řada umístění mezi elitou, největší úspěch si ale přivezl Martin Macík. Se svou posádkou vybojoval v kategorii kamionů skvělé stříbro a slavnou trofej Beduína přivezl do Česka po 16 letech, kdy byl Aleš Loprais třetí. Macík je náročný profesionál, na ostatní i sám na sebe. Vždycky chce maximum a možná i proto říká: „Jsem nadšený, skvělý úspěch, ale stejně mě štve, že jsme nevyhráli.“

    Nejistá sezona. Vynechá König ročník kvůli škole? Závodník dostal ultimátum

    Stále není jasno o dalším směřování Olivera Königa v kariéře motocyklového závodníka. Český jezdec je sice na startovní listě letošního ročníku mistrovství světa superbiků, ale zásadní slovo na pokračování má jeho manažer Miloš Čihák. Právě on vyjednává podmínky ve španělském týmu Orelac Racing, za který König minulou sezonu jezdil. A právě on musí smlouvu podepsat. „V současné době už vše finalizujeme, ale já se zatím zdráhám tento krok učinit. Oliver mi totiž zapomněl říci, že v minulém roce nechodil na vysokou školu. Dal jsem mu ultimátum – buď to napraví, nebo v tomto roce prostě nepojede,“ vysvětlil Miloš Čihák, CEO Movisio Racing.

    Amerika žije formulí 1, New York se chystá na představení nového vozu Red Bullu

    Stáj F1 Red Bull potvrdila, že jako první tým představí nový monopost pro rok 2023. Úřadující šampioni mezi jezdci i konstruktéry odhalí model RB19 3. února v New Yorku. Spojené státy žijí formulí 1 i jinak, v Las Vegas jsou v plném proudu stavební práce ohromujícího paddocku, kde se pojede Velká cena v listopadu.

    Michek v cíli Dakaru jedenáctý. Navíc se stal nejlepším netovárním jezdcem

    Tímto ročníkem Dakarské rallye potvrdili Martin Michek a český tým ORION – Moto Racing Group, že patří ke světové špičce. Český jezdec skončil v celkovém pořadí na 11. místě a stali se nejlepšími mezi těmi bez tovární podpory. Navázali tak na desáté místo, které získali před dvěma lety. „Výsledky v této kategorii máme úžasné, je to něco výjimečného,“ prohlásil v cíli Michek. „Emoce v cíli byly obrovské, celý tovární tým KTM nám gratuloval,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf českého týmu. Michek po 14 etapách ztratil na vítěze Kevina Benavidese 1 hodinu a 42 minut.

    Těsné souboje v nekonečném pískovišti. Michek na Dakaru klesl o jednu příčku

    Čtvrtá největší poušť světa naplno odhalila své krásy. „Pustá končina“ nabízí nekonečný pohled na pískem zaváté kopce a nyní se v ní v motocyklové kategorii odehrávají velmi těsné souboje. I když Martin Michek v jedenácté etapě dojel pouze devět minut za nejrychlejším, stačilo to na 16. místo. „Je to motokros na 400 kilometrů, jezdci letí v tom písku naplno. Navíc ta motocyklová kategorie je obrovsky vyrovnaná a prestižní,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Michek na Dakaru klesl na třinácté místo a po maratonské etapě nejtěžší dálková soutěž graduje do finále.

    Michek na Dakaru drží dvanácté místo. V tom měkkém písku se nedá jezdit, říká

    Duny v „Pusté končině“ jsou opravdu pekelné. Přesvědčil se o tom Martin Michek, který ve středeční etapě dojel na 14. místě. „Byl to opravdu měkký písek, tak šíleně, že se v tom snad ani nedá chodit a jezdit. Propadá se to v tom, duny jsou měkké, vyjet na ně je fakt těžké,“ prohlásil Michek z týmu ORION – Moto Racing Group, který v celkovém pořadí drží stále dvanácté místo. Zároveň si pochvaloval, že ho nesužoval zraněný kotník. „Noha se neozývala.“ Náročné podmínky se dají čekat také ve čtvrtek.

    Čtyřkolkař Tůma se vrátil z Dakaru. Zázrak, že nemám zlomené nohy, říká

    Zkušený český jezdec na čtyřkolce přiletěl s týmem BARTH Racing do Česka. Zdeněk Tůma musel po páté etapě Dakarské rallye odstoupit ze zdravotních důvodů, jeho nohy byly po několika pádech pohmožděné. „Jedno stehno mám celkem v pohodě, na druhém je nateklá boule a bolí to jako sviňa. Není to ještě zahojené, beru prášky na bolest, také přelet nebyl moc příjemný. Jsem rád, že jsem doma,“ prohlásil Tůma, kterého zároveň šokovaly zprávy o české posádce, která nešťastně srazila diváka a incident skončil tragickou událostí. „Tohle se nemělo stát. Všiml jsem si, že v Saudské Arábii je více diváků a jednou byli přímo na trase a musel jsem je objet,“ dodal Tůma.

    Rána do nohy, pak mžitky. Michek spadl na Dakaru do řečiště a vyjel top výsledek

    Elitní český jezdec Martin Michek umí pořádně zabojovat. Také s komplikacemi bral v osmé etapě svůj nejlepší výsledek na letošním ročníku Dakarské rallye. Závodník z týmu ORION – Moto Racing Group byl v cíli jedenáctý, na nejlepšího ztratil pouhých deset minut. Přitom na začátku zapadl do řečiště. „Byla tam větší díra, do které jsem sletěl tak, že jsem dopadl do ostré protihrany. Nohy se mi ze stupaček ohnuly, odnesla to pravá noha. Dalších padesát kilometrů jsem měl mžitky před očima,“ popisoval Michek, který je v celkovém pořadí stále na 14. místě. V pondělí čeká účastníky volný odpočinkový den.

    Michek na Dakaru stoupá pořadím, etapu kvůli technické závadě nedokončil Engel

    Rozličný průběh měla pátá etapa Dakarské rallye pro jezdce z ORION – Moto Racing Group. Zatímco Martin Michek se do cíle dostal jako šestnáctý, Milan Engel po více než 200 kilometrech musel motorku odstavit po technické závadě. „Nevím příčinu, proč se to zastavilo. Už druhý den mělo několik jezdců problémy s palivem a s vodou v benzínu. Jsem z toho akorát zklamaný,“ prohlásil Engel. Motorku pořadatelé českému týmu přivezou ve večerních hodinách. Pokud by se potvrdilo, že problém vznikl na základě paliva, mohl by Engel pokračovat dál. „Nevím, jestli bude v našich silách to s komisaři vykomunikovat, musíme navíc vše zanalyzovat. Je hlavně hrozně smutné, že se něco takového vůbec děje,“ dodal Ervín Krajčovič, šéf českého týmu.

    Česká show mezi kamiony na Dakaru pokračuje. Páté etapě vládl Aleš Loprais

    Pět dakarských etap, pět českých vítězů v kategorii mezi kamiony. Zatím byl nejrychlejší buď Aleš Loprais, nebo Martin Macík. V té zatím poslední erzetě vládl prvně jmenovaný, který porazil Nizozemce Martina van den Brinka o šestnáct sekund a upevnil si i celkové vedení. Martin Macík ztratil osm a půl minuty a průběžně je čtvrtý.

    Prokop pomohl Loebovi v problémech. Český jezdec v pořadí poskočil dopředu

    Rally Dakar není jenom o tom dojet co nejrychleji do cíle etapy a bojovat o nejvyšší umístění. Je to také o lidskosti a nebát se pomoct soupeři, když je v problémech. Dobrý skutek udělal v rámci čtvrté etapy český automobilový závodník Martin Prokop. Ten pomohl Sébastienu Loebovi a na laně ho dotáhl z cíle do bivaku.

    Tůmův pád do díry a duny sjížděl za tmy. Na Dakaru ale bude jezdec pokračovat

    Opět prokázal, že je nezdolným bojovníkem! Zdeněk Tůma prožil na letošním ročníku Dakarské rallye druhý drsný karambol. Po kotrmelci na kamení zapadl český jezdec na čtyřkolce do vodou vymleté strouhy. „Dopadl jsem jen do písku, byla to ale taková rána, že jsem si myslel, že už nevstanu. Na čtyři kola mi pomohl nějaký místní člověk,“ popisoval incident Tůma z týmu BARTH Racing, který do cíle dojel na čtrnáctém místě se ztrátou více než dvou hodin. V celkovém pořadí je třináctý.

    Kolocová je na Dakaru jako na houpačce. Daří se kamionům Buggyry

    Letošní Rally Dakar zatím plní své předpoklady a to, co pořadatelé slibovali. Podle slov všech zúčastněných se opravdu jedná o jeden z nejtěžších ročníků historie. Své o tom ví i zástupci týmu Buggyra ZM Racing. Například Aliyyah Kolocová druhou etapu vůbec nedokončila, ale ve třetí se o poznání zlepšila. Velmi dobře si vedou kamiony českého týmu. Jaroslav Valtr dokonce soutěž vede.

    Tůma ujížděl větru a dešti, zastavilo ho až proražené kolo, pak organizátoři

    Čtyřkolkář Zdeněk Tůma dojel do bivaku mokrý jak myš. I on se totiž nakonec nevyhnul rozmarům počasí, které poznamenaly 3. etapu Rallye Dakar. „Startoval jsem ráno, takže jsem před tím deštěm ujížděl. Dohnal mě, až když jsem musel měnit protržené přední kolo,“ uvedl jezdec týmu BARTH Racing. „Organizátoři nakonec závěr etapy kvůli hrozbě zranění závodníků zrušili. Ze závodu mě stáhli na 335. kilometru. A já jsem pak totálně promokl a promrzl při dvousetkilometrové cestě do bivaku,“ popsal českokrumlovský rodák.

    Čtyřkolka udělala kotrmelec. Tůma ve druhé etapě havaroval, přesto dojel devátý

    Český závodník Zdeněk Tůma se už zase pomalu dere vzhůru. Ve druhé etapě 45. ročníku Rallye Dakar dojel se ztrátou sedmatřiceti minut devátý. „Mohlo to být i lepší, ale asi patnáct kilometrů před cílem jsem jel moc rychle a vykopla mě jedna vlna. Čtyřkolka udělala kotrmelec, já jsem letěl naštěstí vedle. Nic vážného se mi nestalo, mám pár odřenin, ale odnesly to přístroje na čtyřkolce,“ prohlásil jezdec týmu BARTH Racing, který je průběžně desátý.

    Podmol po nehodě končí na Dakaru. Pět minut v bezvědomí a zlomený obratel

    Smolný a velmi drsný začátek pro Libora Podmola! Mistr světa ve freestyle motokrosu a populární motocyklista havaroval v první etapě Dakarské rallye. Třicet kilometrů před cílem vyletěl ze své motorky a zlomil si hrudní obratel. Do cíle se však i přes obrovské bolesti dostal, je pod prášky a rozhodl se dál nepokračovat na nejtěžší dálkové soutěži světa. „Rentgen mi zlomeninu potvrdil, možná mám nalomené také žebro. Jízda mě hodně bavila, ale najednou jsem letěl z motorky a nenafoukl se mi airbag. Je mi to líto, stydím se. Na tohle jsem půl roku netrénoval. Za rok se chci vrátit a vyhrát,“ prohlásil Podmol, který byl mezi prvními v kategorii Malle Moto.