Nikdo není dokonalý, každý sem tam nějakou tu chybičku udělá. Přesně v tomto duchu by mohlo přemýšlet vedení stáje Ferrari, které v rámci prezentace na trati v Monte Carlu posadilo do legendárního auta Nikiho Laudy z roku 1974 současného lídra seriálu formule 1 Charlese Leclerca. Ten poslal vůz do svodidel.
Monako zná jako své boty, bydlí tady, žije tady téměř celý život, každou zatáčku má dokonale zanalyzovanou. Koho jiného by mělo Ferrari posadit do ikonického monopostu Nikiho Laudy než Charlese Leclerca, který má k tomu všemu navíc v letošní sezoně parádní formu a vede šampionát.
Právě monacký rodák ale má ve svém rodišti pekelnou smůlu. Během závodu v roce 2018 po nehodě najetí do soupeře skončil, o rok později boural při pokusu předjet dalšího soka. Cílovou pásku zatím nedokázal protnout ani v rámci velké ceny ve formuli 2, kde jezdil v minulých letech.
Teď už ale k exhibici. Lerlerc v pondělí vyjel na trať ve vozu z roku 1974, který řídil slavný Niki Lauda. Když se lídr mistrovství řítil do legendární pravotočivé zatáčky zvané La Rascasse, selhaly mu brzy a následoval náraz do svodidel. Auto za miliony má poškozenou zadní část a Leclerc musí zpytovat svědomí.
„Když jste si mysleli, že už jste měli v Monaku všechnu smůlu světa, tak ztratíte brzdy do rascasse s jedním z nejikoničtějších historických F1 vozů Ferrari. Měl jsem štěstí, že se mi to stalo tady. Kdyby k závadě došlo jinde, nebylo by to dobré,“ vyjádřil se po havárii samotný Leclerc na svém Twitteru.
312B3 má zkrátka smůlu
Není to poprvé, co se speciální vůz 321B3 přimotal v Monte Carlu do bouračky. Vloni při závodech veteránů řídil auto bývalý pilot Jean Alesi. Ani on tehdy šachovnicovou vlajku neviděl, po kolizi s Lotusem 77 trojnásobného vítěze z Le Mans Marca Wernera pro něj exhibiční závod skončil.
Leclerc budou doufat, že se mu prokletí vyhne ve Velké ceně Monaka letošní sezony, která je na programu v neděli 29. května. Tento víkend pojedou ti nejlepší piloti planety v Barceloně, pak se přesunou k Azurovému pobřeží.