Před Velkou cenou Velké Británie se Lewis Hamilton i Ferrari ocitají pod palbou otázek. Proč spojení, které mělo znamenat revoluci, zatím nepřináší očekávané výsledky?
Britský jezdec se ocitá ve zvláštní situaci: mimo trať je podle svých slov šťastný jako dlouho ne, ale na okruhu výsledky za očekáváními výrazně zaostávají. „Mimo závodění je všechno skvělé. Ale chci, aby se to odrazilo i v mých výkonech,“ řekl pro BBC Hamilton. Jenže zatím se mu nedaří jezdit v čele.
Angličan je v průběžném pořadí šampionátu až šestý, 28 bodů za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. V kvalifikacích jej jezdec z Maroka porazil v poměru 9:4 a i průměrně bývá rychlejší. Jediným vítězstvím Brita zatím zůstává sprint v Číně, kde startoval z pole position. Nejlepší kvalifikační výsledek v hlavním závodě bylo čtvrté místo v Monaku a Rakousku.
Očekávané spojení
Ferrari i Hamilton věřili, že spolu vytvoří mistrovský tandem. Tým vstupoval do sezony s ambicí bojovat o oba tituly, ale realita je jiná. Ve srovnání s McLarenem, Red Bullem a Mercedesem je Ferrari podle průměrné kvalifikační rychlosti nejslabším z top týmů – ztrácí téměř čtyři desetiny sekundy na kolo, což je ve světě F1 skutečně hodně.
Hamilton zároveň připouští, že adaptace na nové prostředí není snadná. „Zvenku to vypadá hůř, než to ve skutečnosti je,“ odpověděl na dotaz Sky News. „Ferrari funguje úplně jinak než Mercedes. Způsob nastavení vozu, komunikace, zvyklosti – to všechno je nové a někdy se musíme s inženýry navzájem přesvědčovat, co dává smysl. Ale pomalu se posouváme.“
Výsledky sice stále nejsou oslnivé, ale určitý pokrok je vidět. V prvních pěti závodech činila Hamiltonova ztráta na Leclerca v kvalifikaci v průměru 0,227 sekundy. V dalších šesti závodech už jen 0,087 sekundy. Do top 5 se v kvalifikaci dostal čtyřikrát v posledních čtyřech víkendech.
Práce nekončí
Týmový šéf Frederic Vasseur je však pod tlakem. Kritika z italských médií před Velkou cenou Kanady jej rozčílila, což vyvolalo debatu i uvnitř paddocku. Ferrari i Hamilton nyní směřují svou pozornost k roku 2026, kdy vstoupí v platnost nové technické regule. „Chci auto, které příští rok dokáže vítězit. To je priorita,“ přiznal Hamilton. „Letos ještě můžeme bojovat o druhé místo mezi týmy – ale cílem je mnohem víc.“