Více
    20 C
    Czech
    Úterý, 16 srpna, 2022

    Mikrospánek je drsná milenka. Během 24h Le Mans způsobil děsivou nehodu

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Kromě závodů superbiků a Velké ceny Ázerbájdžánu vozů formule 1 se o víkendu jel také slavný závod 24h Le Mans. Pro další vítězství si dojely vozy Toyoty, k dobrému výsledku měli našlápnuto také jezdci týmu Corvette Racing. Jenomže to by jim nesměl ukončit účinkování soupeř, kterého zmohla únava.

    Na světě je jen málo závodů slavných podobně jako ten, který nese název 24 hodin Le Mans. S výjimkou let, během kterých probíhala válka, se pořádá každoročně už od roku 1923 a platí za ten, při kterém si jezdci sáhnou až na samé dno. Přesně to by mohl po letošním ročníku vyprávět také Francois Perrodo.

    Závodník ve službách týmu AF Corse se postaral o okamžik, který by spíše zapadal do těch z akčních filmů. Závod se dostal do své druhé poloviny, když se Perrodo snažil riskantním manévrem předjel jednoho ze soupeřů. Tah se bohužel změnil v hrozivě vypadající nehodu, po které tým Corvette Racing skončil. A to byl v tu chvíli v kategorii LM GTE Pro na druhém místě.

    Karambol Perrodo udělat rozhodně nechtěl a vinu vlastně nenese ani jeho samotné vědomí. Jezdce přemohl mikrospánek, ztratil koncentraci a do kolegy lehce vrazil. Bohužel pro něj mělo tohle všechno fatální následky. Naštěstí ne ty zdravotní, pilotovi v havarovaném autě se nic vážného nestalo.

    Vedení týmu zuřilo

    Sice se ve obešlo bez vážnějších zranění, šéf stáje Corvette Racing ale nadšením zrovna nehýřil. Ani ve chvíli, kdy za ním přispěchal s omluvou Perrodo, který nakonec dokončil závod na slušném 24. místě. „Byl jsem unavený, myslel jsem, že už jsem manévr dokončil, ohlédl jsem se doleva… Cítím se hrozně, omlouvám se,“ kal se závodník. „Díky, že jsi přišel,“ odpověděl mu šéf stáje.

    Závod pro některé skončil špatně, pro jiné přímo skvěle. Už popáté za sebou se z celkového triumfu radovaly vozy Toyota. Přesněji ten s číslem 8, za jehož volantem se střídali Brendan Hartley z Nového Zélandu, někdejší švýcarský pilot formule 1 Sébastien Buemi a Japonec Rjo Hirakawa.

    Kategorii prototypů vládne Toyota od roku 2018, proto její triumf nebyl žádným překvapením. Kromě této automobilky se v závodech objevují pouze soukromí majitelé stájí, což je znát. Od příštího roku by se ale mělo všechno změnit. Na programu bude v roce 2023 sté výročí od prvního závodu, při kterém se chystají na velkolepý návrat vozy Porsche, Audi a Ferrari.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    VYBRALI JSME PRO VÁS