George Russell prožívá těžké období. Od vítězství v Kanadě se ani jednou nevešel mezi čtyři nejlepší, a po slabém výkonu v Belgii mluví o nejhorším závodě sezony. Mercedes teď čeká rozsáhlá porada. Cílem je zjistit, proč vůz ztratil tempo a proč se forma stáje propadá.
Sezona přitom začala nadějně. Russell sbíral jedno pódium za druhým a v úvodních šesti závodech byl vždy v první pětce. Vrchol přišel v Montrealu, kde Mercedes oslavil vítězství i dvojité pódium. Jenže od té doby jako by tým zapomněl, jak závodit. V Maďarsku se proto má sejít vedení, inženýři i piloti, aby analyzovali, co se pokazilo.
George Russell demands Mercedes answers after 'big meeting' over shoddy loss of formhttps://t.co/CinDh1fM4N
— GB News (@GBNEWS) July 28, 2025
Russell přiznal, že páté místo v Belgii bylo zřejmě víc, než si auto zasloužilo. „Nemáme žádné tempo. Musíme pochopit, proč jsme šli zpět. Udělali jsme jasnou změnu směru a od té doby jsme šli dolů,“ řekl otevřeně. Podle něj zřejmě Mercedes nedokázal správně využít nové díly a úpravy, které se do vozu dostaly v posledních měsících.
Může za to přední křídlo?
Russell má podezření, že zásadním momentem byl zásah do předního křídla v Barceloně. Od té chvíle se auto chová nestabilně, hůř se řídí a dělá chyby on i týmový kolega Kimi Antonelli. „Ztrácíme zadní stabilitu. Dřív se auto chovalo mnohem přívětivěji,“ dodal Russell.
Šéf traťového inženýrství Mercedesu Andrew Shovlin potvrdil, že od nasazení nového technického nařízení v Barceloně, které omezilo flexibilitu předního křídla, má tým problémy s vyvážením. „Auto dřív fungovalo na každé trati. Teď to vypadá, že se nám rozpadá základní stabilita,“ komentoval situaci.
Velká cena Maďarska bude poslední šancí na nápravu před letní přestávkou. Mercedes chystá změny, ale vše závisí na tom, jaké díly má momentálně k dispozici. A týmu už moc prostoru na experimenty nezbývá. Můžeme tedy jen doufat, že setkání přinese víc než jen nové otázky.