Lewis Hamilton prožívá náročnou první sezónu ve stáji Ferrari. Sedminásobný mistr světa zatím stále čeká na stupně vítězů a přiznává, že první polovina ročníku byla „opravdovým bojem“. Práce je hodně náročná i na psychiku. Pokud se nyní po určitých změnách v technologiích na monopostu Hamilton probojuje na „bednu“, s odpočinkem přijdou i slzy.
Po dvanácti letech u Mercedesu učinil jezdec odvážný přestup k legendárnímu italskému týmu, ovšem vstup do nové éry kariéry není zatím podle představ. Po 13 závodech ze 24 má na kontě nula pódií a čelí řadě výzev – nejen na trati, ale i uvnitř týmu.
„Posledních několik sezón bylo těžkých, každá svým způsobem. Ale tahle je rozhodně nejintenzivnější, pokud jde o práci,“ přiznal pro Sky News Hamilton před posledním závodem před letní pauzou v Maďarsku. „Sžívání se s novou kulturou, novým týmem… Ne všechno šlo hladce a byl to skutečný boj.“
Britský pilot, který letos oslavil čtyřicáté narozeniny, také přiznal, že se těší na odpočinek. „Rozhodně potřebuju vypnout, být s dětmi, smát se, pustit to z hlavy. Jsem si jistý, že přijdou i nějaké slzy – a myslím, že to je zdravé,“ dodal.
Těžký začátek v červené kombinéze
Hamilton zatím zažil nejvýraznější moment sezóny hned ve druhém závodě, kdy vyhrál sprint a získal pole position. Od té doby však nijak nevynikl. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztrácí už 30 bodů. Přesto Brit neztrácí motivaci. „Miluju závodění, miluju tuhle práci. Miluju, že můžu být součástí Ferrari. Cítím obrovskou vášeň v tomto týmu a věřím v něj. Chci přispět tím nejlepším, co ve mně je – především na trati, ale i mimo ni.“
Jezdec zároveň naznačil, že v týmu bojuje za vnitřní změny, které by mohly Ferrari po letech opět vrátit na špici. „Vidím věci, které můžeme zlepšit – a vím, že i já mám rezervy. Těším se na pauzu, a věřím, že se vrátíme silnější,“ přiznal.
„Na pódium myslím každý den“
Hamiltonův neúspěch v boji o stupně vítězů je citelný. Aktuálně má za sebou 15 závodů bez pódiového umístění – nejdelší takovou sérii v kariéře. Na otázku, zda ho to trápí, sice nejprve zažertoval „ne“, ale vzápětí dodal vážně, že ano. Prý na to myslí každý den. Není divu. Sportovec takového formátu potřebuje cítit, že se jeho talent přetavuje ve výsledky.
Naděje se nyní podle F1 News upínají k Hungaroringu – okruhu, na kterém Hamilton už osmkrát zvítězil a který by mohl sedět letošnímu vozu Ferrari SF-25. Právě zde loni získal také svou poslední pole position. Přesto zůstává opatrný. V F1 se nevyplácí dělat ukvapené závěry.