Šéf týmu Mercedes Toto Wolff se vyjádřil k chování Maxe Verstappena po kontroverzním incidentu s Georgem Russellem při Velké ceně Španělska. Podle Wolffa si špičkoví sportovci často myslí, že se proti nim všichni spikli, a to jim paradoxně pomáhá podávat mimořádné výkony.
Verstappen a Russell se během závodu střetli hned dvakrát, přičemž druhý kontakt v páté zatáčce v boji o čtvrté místo podle Russella „působil úmyslně“. O den později Verstappen připustil, že jeho manévr „se neměl stát“ a podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera se týmu omluvil.
Ještě předtím, než Verstappen přijal vinu, byl Wolff dotázán stanicí BBC na temperament nizozemského jezdce. „U velkých sportovců jsem vypozoroval určitý vzorec – ať už jde o motorsport nebo jiné sporty. Potřebují mít pocit, že je celý svět proti nim, a právě v těch chvílích podávají maximální výkony,“ řekl Rakušan.
Wolff zhodnotil i vlastní stáj
George Russell nakonec ve Španělsku dokončil závod na čtvrtém místě, za vítězným duem McLarenu (Piastri – Norris) a třetím Charlesem Leclercem z Ferrari. Šlo o jeho nejlepší výsledek z evropského trojzávodu, po sedmém místě v Imole a jedenáctém v Monaku. Jeho týmový kolega Kimi Antonelli nebodoval ani jednou – dvakrát kvůli poruše motoru a v Monaku po slabém výkonu.
„Těžko se hledají pozitiva. Možná jen mírně lepší práce s pneumatikami,“ prozradil Wolff. „Musíme ale zjistit, jestli šlo ve Španělsku skutečně o poruchu motoru u Kimiho. Na první pohled to tak vypadá – a to je oblast, kde jsme obvykle silní. Je důležité pochopit práci s pneumatikami, protože to bude klíčové i v příští sezóně.“ Mercedes klesl na třetí místo Poháru konstruktérů, za Ferrari a suverénní McLaren, na který už ztrácí 203 bodů.
Problémy s horkem, které nezmizí
Mercedesu podle Wolffa nevyhovují horké podmínky a vyšší degradace pneumatik. „Tohle je prostě zakódované v konstrukci vozu, v jeho DNA,“ uvedl pro Sky News. „I když máme obrovské týmy inženýrů a vědců, někdy nevíme, proč se auto chová, jak se chová. Ani McLaren si asi přesně neuvědomuje, proč je teď tak rychlý – jsou to drobnosti, detaily, prostě dobré inženýrství.“
Formule 1 si teď dává krátkou přestávku před Velkou cenou Kanady, která se pojede od 13. do 15. června. Fanoušci se mají na co těšit.