Lewis Hamilton přišel o třetí místo kvůli problémům s vozem a selhání GPS, které vedlo k chybným rozhodnutím Ferrari. V Silverstonu tak přišel o svůj rekord, kdy několik dlouhých let pod sobě pravidelně stoupal po dojezdu na stupně vítězů. Má jeho budoucnost v rudé stáji ještě smysl?
Angličan se po nedělní Velké ceně Velké Británie ostře vymezil vůči stavu svého vozu a strategickým rozhodnutím Ferrari. Jeho impozantní série dvanácti pódiových umístění v řadě na domácí trati v Silverstonu byla přerušena, když dojel až čtvrtý. Před něj se kromě vítěze Landa Norrise a druhého Oscara Piastriho nečekaně dostal i Nico Hülkenberg, který si z 19. místa na startu dojel pro své vůbec první pódium v kariéře.
Sedminásobný mistr světa se během závodu potýkal nejen s nepovedenou strategií během deštivých podmínek a výjezdů Safety Caru, ale také s extrémně neklidným chováním svého monopostu. „Auto bylo opravdu těžké na řízení,“ postěžoval si pro Sky News Hamilton. „Nemá žádnou stabilitu. V zatáčkách neustále uskakuje. Je to, jako by pořád cukalo, nedrží směr. A v pomalých pasážích se mu nechce zatáčet vůbec. Je to strašně frustrující.“
Kvůli těmto problémům několikrát vyjel mimo trať a v závěru závodu nedokázal dohnat Hülkenberga v boji o třetí místo. „Je to ten nejhorší pocit,“ uvedl pro F1 News. „Když auto pořád klouže, nemáte v něj žádnou důvěru. A bez důvěry nemůžete zrychlovat. Je to jako stavět zeď a pak ji zbourat. Většinu závodu jsem měl pocit, že jsem úplně mimo.“
Strategicky chybná rozhodnutí
Problémy s chováním vozu umocnila i nepovedená strategie Ferrari. Když po 11 kolech začalo pršet, Hamilton při svém prvním pitstopu klesl ze čtvrtého místa až na osmé a několik kol strávil za Estebanem Oconem (Haas) a Pierrem Gaslym (Alpine).
I když se mu později podařilo předjet Gaslyho (kolo 29) a Lance Strolla (kolo 35), Ferrari jej povolalo do boxů příliš brzy pro přezutí na slicky. Hamilton ztratil přibližně pět sekund hned v prvních dvou zatáčkách po výjezdu z boxů, zatímco Hülkenberg na svých gumách ještě pokračoval a zastavil o kolo později — což mu nakonec zajistilo pódium.
Ferrari není pro každého
Po závodě šéf Ferrari Frédéric Vasseur odhalil, že tým přišel po deseti kolech o GPS systém a neměl přesnou představu, kde se Hamilton nachází na trati, což přispělo k chybným rozhodnutím. Frustrující závěr víkendu tak ostře kontrastoval se slibným začátkem – Hamilton totiž dominoval prvnímu tréninku a vypadalo to, že by mohl McLarenům zatopit. Uvidíme, jak se situace vyřeší.