Francouzský talent Isack Hadjar na sebe v letošní sezóně Formule 1 výrazně upozornil. Jeho senzační třetí místo při Velké ceně Nizozemska v Zandvoortu se stalo okamžikem, který rezonuje napříč paddockem – a podle mnohých ho přiblížilo k vysněné sedačce u Red Bullu po boku Maxe Verstappena.
Hadjar se ve věku pouhých 20 let stal nejmladším Francouzem v historii, který stanul na stupních vítězů, a pátým nejmladším jezdcem vůbec. Nebyla to přitom náhoda. V kvalifikaci zajel skvělé čtvrté místo a v samotném závodě dokázal držet krok i s Verstappenem. Ano, k pódiu mu pomohlo odstoupení Landa Norrise, ale výkon, který Hadjar předvedl, byl natolik přesvědčivý, že podle odborníků může brzy nahradit Jukiho Cunodu v hlavním týmu Red Bullu.
„Byl jsem realista, cílem byly velké body. Ale ke konci závodu jsem si říkal, že pokud se vepředu něco stane, mohu být na pódiu. A když měl Lando problém, věděl jsem, že to vyjde,“ řekl pro F1 News Hadjar, který je nyní desátý v průběžném pořadí šampionátu.
Od slz v Austrálii k nováčkovi roku
Když jezdec při své premiéře v Melbourne havaroval ještě před startem závodu, málokdo čekal, že se vzpamatuje tak rychle. Scéna, kdy ho v garáži utěšoval Anthony Hamilton, obletěla svět. Jenže Francouz ukázal obrovskou mentální sílu.
Na okruzích, kde nikdy předtím nejel, jako v Šanghaji nebo Suzuce, se okamžitě dostal do Q3. Body si připsal i v Džiddě, Imole, Monaku nebo Barceloně. Postupně si vybudoval pověst jednoho z největších talentů posledních let.
Není divu, že Helmut Marko, poradce Red Bullu a muž, který ho přivedl do juniorského programu už v roce 2021, nešetřil chválou. „Vybrali jsme si ho, protože jsme věděli, že je výjimečný. Říkám mu malý Prost. Na začátku se lidé smáli, ale teď ukazuje, proč. Je sebevědomý, rychlý a okamžitě se adaptuje na nové tratě,“ dodal podle Sky News.
Je připraven stát se týmovým kolegou Verstappena?
Hadjar letos v kvalifikacích drtí svého týmového kolegu Liama Lawsona v poměru 12:3 a ukazuje, že má nejen rychlost, ale i odhodlání. Otázkou zůstává, zda by zvládl obrovský tlak v Red Bullu po boku trojnásobného mistra světa. Jacques Villeneuve, šampion z roku 1997, je přesvědčený, že ano. „Když dostane ránu, vrátí se ještě silnější. Vypadá to, že už je připraven sedět v pořádném autě. Je to jen otázka času,“ zdůraznil.