Formule 1 se tento víkend přesouvá na domácí trať Red Bullu – okruh Red Bull Ring ve Spielbergu – a s sebou si přiváží nejen horké letní počasí, ale i několik zásadních otazníků. Po dramatickém závěru závodu v Kanadě se oči fanoušků i expertů upírají na klíčové hráče sezony 2025. Max Verstappen může doplatit na svůj styl jízdy.
Lando Norris se po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim v Montrealu rychle omluvil a přijal plnou odpovědnost. McLaren byl na podobnou situaci připraven, ale jak podle F1 News připomněl šéf týmu Andrea Stella – jakmile piloti opustí garáž, jsou na trati sami za sebe. Stále více neznámého se ale začíná točit kolem favorita Maxe Verstappena. Může skutečně přijít o možnost závodit?
Verstappen na hraně
Nizozemský závodník má na svém superlicenčním kontě 11 trestných bodů – pouhý jeden bod od automatického zákazu startu v jednom závodě. Po čistém průběhu závodu v Kanadě potřebuje i v Rakousku zůstat bez penalizace, než mu některé body z uplynulého roku zmizí.
Jezdec má s Red Bull Ringem bohatou historii – zvítězil zde už pětkrát. Loni jej o triumf připravil pomalý pit stop a následný souboj s Norrisem, který skončil kolizí. Red Bull se však letos nepotýká s tak dominantním monopostem jako v předchozích sezónách. Christian Horner přiznal, že středně rychlé zatáčky nejsou silnou stránkou letošního vozu.
„Pokud bude horko, McLaren bude velmi silný,“ řekl podle Sky News šéf Red Bullu. Verstappen aktuálně ztrácí 43 bodů na lídra šampionátu Piastriho. Přesto ho odborníci zatím neodepisují.
Mercedes ve zkoušce ohněm
George Russell vyhrál v Kanadě suverénním způsobem a získal první vítězství pro Mercedes v sezoně. Ale byla to výjimka, nebo začátek obratu? Montrealský okruh s nízkým opotřebením pneumatik a absencí vysokorychlostních zatáček seděl W16. V Rakousku už to tak snadné nebude – čekají nás rychlé pasáže a teploty okolo 30 stupňů Celsia.
Ferrari doufá v upgrade
Charles Leclerc sice v Montrealu krátce vedl, ale Ferrari znovu zklamalo. Tým stále hledá rovnováhu a optimální nastavení – zejména kvůli nemožnosti jet s vozem nízko kvůli opotřebení „planku“ pod podlahou. Italská stáj by do Rakouska mohla přivézt novou zadní nápravu, která umožní lepší přítlak a efektivnější využití aerodynamiky.
Závod bude napínavý do poslední chvíle. Teď jde o všechno, u některých jezdců to platí doslova.