Více
    16.9 C
    Czech
    Neděle 14. dubna 2024

    Seriál formule 1 čekají velké změny. Úpravou projdou v roce 2022 monoposty i pravidla

    Na tratích stále probíhají neúprosné boje, jezdci mají před sebou ještě několik závodů, zkrátka sezona 2021 je v plném proudu. Příznivci tohoto sportu už ale bedlivě sledují inovace, které v nové sezoně přijdou. Svět Formule 1 se výrazně promění. Čeká nás mnoho změn, v platnost vstoupí nové regule, monoposty budou muset změnit tvar a do toho samozřejmě budou vstupovat stáje s různými přestupy. Pojďme se na veškeré dění F1 pro rok 2022 podívat.

    V nadcházejícím ročníku Formule 1 začnou platit nová pravidla. Hlavní část je věnována konstrukci vozidel. Samotné formule budou výrazně zúženy, v závodech tak bezesporu dojde na těsnější souboje než doposud, přibude předjížděcích manévrů. Byly navrženy tak, aby závodníci mohli jezdit mnohem blíže sobě, tím pádem vznikne nové taktizování ohledně předjíždění.

    Úprava samotných monopostů sníží ztráty přítlaku. Momentálně, jede-li jedna formule za druhou, zadní monopost ztrácí přítlak o cca 35%, nová pravidla a úpravy vozidel mají ztráty snížit dokonce o 30%, tudíž by měl přítlak být mnohem stálejší a stroj lépe ovladatelný.

    Myslí se i na bezpečnost jezdců

    Nehody. I ty k formulím patří. Vývojáři pracovali na tom, aby byl závodník při havárii co nejvíce chráněn a pro rok 2022 přišli s návrhem na úpravu konstrukce vozidla. V případě velkého nárazu se motor oddělí zbytku šasi, aniž by došlo k uvolnění palivové nádrže. Hmotnost formulí se zvýší ze 752 kg na 790 kg jednak kvůli rekonstrukci a jednak kvůli novým a těžším pneumatikám.

    Verstappen s Hamiltonem zůstanou, co další?

    Přestupy mezi stájemi jsou vždy před sezónou velkým tématem. Největší rivalové Max Verstappen s Lewisem Hamiltonem mají své smlouvy platné až do roku 2023, pro další sezonu je tak uvidíme stále ve stejných barvách. Max v Red Bullu, Lewis v Mercedesu. Otazník však visí například nad Valtteri Bottasem nebo Sergio Perézem. Situace bude jasnější na konci roku.

    James Key z McLarenu je ohledně změn skeptický

    Pracuje pro jednu z nejlepších stájí světa, ve formulích se vyzná jako málokdo. James Key však kupodivu tak pozitivně nevítá: „S těmito pravidly neuvidíte dvojité difuzory nebo podobný typ obrovských inovací. Na to jsou příliš restriktivní. Ale objeví se jiné chytré nápady a způsoby, jak k věci přistupovat, které začneme pozorovat, až tyto vozy vyjedou. Nástrah je tam dost, spoustu věcí by se možná mohlo zlepšit. Dokud se to nezažije, neumíme soudit, jak vše bude vypadat.“

    „Je opravdu těžké říci, jak to dopadne,“ sdělil James Key. „Když máte nová pravidla, jako jsou tato, nejděsivější částí roku je první kvalifikace, kde každý skutečně ukáže, jak je rychlý a šikovný.“

    Sledujte nás na sítích

    Verstappen sice vede, nedělejme ale brzké závěry

    Max Verstappen, závodník Red Bullu, vedl šampionát F1 o 13 bodů před svým týmovým kolegou Sergiem Perezem po dalším vystoupení v Japonsku. Mezi hodně diskutovanými tématy je i forma Lewise Hamiltona a právě dominance Maxe Verstappena.

    Verstappen sice vede, nedělejme ale brzké závěry

    Max Verstappen, závodník Red Bullu, vedl šampionát F1 o 13 bodů před svým týmovým kolegou Sergiem Perezem po dalším vystoupení v Japonsku. Mezi hodně diskutovanými tématy je i forma Lewise Hamiltona a právě dominance Maxe Verstappena.