Lando Norris popsal své vítězství ve Velké ceně Monaka jako „neuvěřitelný pocit“. Přiznal však, že skutečnou vlnu emocí u něj vyvolala spíše sobotní kvalifikace, než samotný triumf v závodě.
Britský jezdec McLarenu předvedl v ulicích Monte Carla naprosto precizní výkon a od startu až do cíle si držel vedení. Nové pravidlo, které letos poprvé vyžaduje použití tří různých směsí pneumatik během závodu, sice přineslo teoretickou nejistotu, ale na výsledku se podepsalo minimálně.
Pro Norrise však sobotní pole position znamenala možná ještě více než samotné vítězství. Po sérii náročných kvalifikací se dokázal vrátit na vrchol, a to navíc na okruhu, kde záleží na preciznosti víc než kdekoliv jinde. Byl to pro něj důkaz, že se znovu našel a že se tvrdá práce s týmem začíná vyplácet.
Upřímná zpověď
„Dnešek je neuvěřitelný, ale včera jsem cítil mnohem více emocí než dnes,“ řekl pro BBC Norris po závodě. „Znamenalo to pro mě strašně moc – vrátit se do tempa v kvalifikaci. Celý život jsem byl v kvalifikacích silný, ale letos to nešlo. Musel jsem tvrdě pracovat, abych to zlomil. Bylo to jen o mně a o tom, co mi letos prostě nešlo.“
Rivalita bují
Pole position v Monaku byl pro Norrise druhý v sezoně – první získal hned v úvodním závodě v Austrálii, který rovněž vyhrál. Mezitím ale týmový kolega Oscar Piastri zazářil hned třemi pole positiony a následně čtyřmi výhrami, čímž se pasoval do role favorita šampionátu.
Norrisovo vítězství však situaci zamotalo. Zatímco Piastri skončil v kvalifikaci i závodě třetí, Norris se mu přiblížil na rozdíl pouhých tří bodů a zároveň navýšil svůj náskok na Maxe Verstappena, který skončil až čtvrtý, na 22 bodů.
„Včerejšek mi dodal na sebevědomí. Dnešek byl výborný, ale nedal mi nic nového – v nedělních závodech jsem se cítil dobře po celý rok. Ale sobota pro mě byla důležitější,“ přiznal podle Sky News Norris. „Nejen proto, že pole position v Monaku často znamená vítězství, ale i proto, že to pro mě byl osobní úspěch, ať by se jelo kdekoliv.“
A co na to Belgie?
Verstappen a Red Bull zkoušeli během závodu netradiční strategii – svůj poslední pit stop si nechali až na poslední kolo, čímž se teoreticky mohli dostat do vedení, pokud by došlo k přerušení závodu. K žádné nehodě ale nedošlo a Verstappen se propadl zpět na čtvrté místo. Uvidíme, jestli se do vedení dostane nový král, nebo se Max Verstappen zvedne.