Více
    -1.5 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.

    Co má číslo 349 společné s Kimim Räikkönen? Přesně takhle zní údaj, který má Fin zapsaný u startů ve formuli 1. Ba co víc, bývalý jezdec Ferrari nebo Lotusu je díky němu rekordmanem. Ten, kdo tipoval Schumachera, Hamiltona, Laudu nebo Alonsa, je úplně vedle.

    Räikkönen patří mezi jezdecké ikony, bohužel pro fanoušky ho už ale nikdo nikdy ve formuli 1 neuvidí. Finský borec, který naposledy hájil barvy Alfy Romeo, se po skončení loňské sezony rozhodl ukončit profesionální kariéru. Své sbohem řekl v Arabských emirátech, kde nedokončil.

    42letý závodník, který si dal v letech 2009 až 2012 přestávku v F1 a jezdil rallye, nedávno poskytl rozhovor německému Bildu. Povídal mimo jiné také o plánech do budoucna, názoru na prostředí formule, které se podle něj změnilo, nebo o nejlepších okamžicích.

    Pokládá se sám Kimi za legendu F1? „Lidé to o mě říkají,“ odvětil Räikkönen. Co nejlepší okamžiky, byl to titul v roce 2007? „Vítězství je vždy vítězstvím. Je za něj 25 bodů. Několik bylo velmi snadných, několik obtížnějších,“ řekl Fin.

    Do padoku už možná nikdy nevkročím, tvrdí

    Chladný seveřan, který neměl rád média a nikdy příliš neprojevoval emoce, se nezměnil ani po konci ve formuli. I když sám říká, že se chystá na jiné věci, než vysedávat v letadlech a pobývat na hotelech. Tomu podle jeho slov vadilo asi nejvíc.

    „Už teď ale vím, že řízení je to jediné, co se mi na ní líbilo. Možná už nikdy nevkročím do padoku. Formule 1 nikdy nebyl můj život. Vždy byly věci, které pro mě byly důležitější. Na tom se nic nezmění. Neskončil jsem, protože jsem už neměl sílu, ale proto, že mám na práci lepší věci, než jen sedět v letadlech a hotelech,“ myslí si jezdec, který jel poprvé F1 už v roce 2001.

    Plány nemá, žádná dělat nechce, maximální úsilí chce Kimi věnovat rodině. „Děti chtějí psa, ale ještě jsme se nerozhodli. Možná jim bude stačit, že teď budu zase trávit více času doma,“ říká Räikkönen, který už se těší na společné dovolené a rodinnou pohodu.

    Tak mu přejme v důchodu hodně štěstí.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Martin Michek

    Michek byl na Dakaru kousek od katastrofy. Už jsem myslel, že je konec, říká jezdec

    Další komplikace, které Martina Michka na Dakarské rallye málem zastavily! Český jezdec skvěle rozjel nedělní sedmou etapu, jen pár minut se držel za špičkou. Jenže patnáct kilometrů před cílem mu jeho motorka přestala jet, odešlo mu zadní čerpadlo. „Už jsem si myslel, že je konec,“ popisoval Michek, u kterého zastavil Milan Engel, kolega z týmu ORION – Moto Racing Group. „Neváhal ani vteřinu a pomohl mi s opravou. Posledních pár kilometrů jsem jel na přimontované hadičce.“ Michek v neděli ztratil 51 minut, v celkovém pořadí se propadl na 23. místo. Engel drží po neděli 36. příčku.
    Reklama

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama