Více
    -2.8 C
    Czech
    Pondělí 13. ledna 2025

    Roglič upadl a přišel o trikot. Do čela Vuelty se dostal Nor Eiking, který skončil pátý

    Reklama

    Po dni volna se znovu jela Vuelta a přinesla překvapivé momenty. Do červeného dresu se oblékl Nor Odd Christian Eiking, který využil zaváhání dosavadního lídra Primože Rogliče a vytěžil ze skupiny uprchlíků maximum.

    Reklama

    Téměř 200 kilometrů dlouhá desátá etapa Vuelty začala poklidně, ale nakonec měla poměrně strhující závěr. Po úvodních kilometrech přišly náznaky úniků, ale peloton byl hned několikrát nekompromisní a nepustil nikoho před sebe.  

    Všichni zpozorněli 122 kilometrů před koncem, kdy se najednou utrhl olympijský vítěz Richard Carapaz, ale ani on nebyl úspěšný. Nakonec se však přeci jen povedlo skupince závodníků uprchnout a padesát kilometrů před koncem měli náskok přes osm minut.

    Mezi uprchlíky se objevil také Nor Eiking, který díky tomu dokázal smazat náskok na vedoucího Rogliče a „virtuálně“ se oblékl do červeného dresu. To se ovšem Slovincovi ani trochu nelíbilo a rozhodl se, že ztrátu alespoň sníží.

    Češi skončili v poli poražených

    Spolu s ním se dopředu vydali také jeho největší soupeři, na které posléze zaútočil a vypracoval si zhruba půl minutový náskok. Jenže při sjezdu uklouzl, spadl na zem a úhlavní konkurenti ho dojeli. „Není to tak hrozné, mám jen nějaké oděrky,“ řekl jednatřicetiletý jezdec stáje Jumbo-Visma.

    Do cíle nakonec dojel se ztrátou dvanácti minut a o trikot pro průběžně nejlepšího jezdce přišel. Lídrem se stal Nor Odd Christian Eiking, který v desáté etapě dojel na pátém místě. Z vítězství se nakonec radoval Australan Michael Storer. Rogličovi aktuálně patří až třetí příčka se ztrátou 2:17 minuty na jezdce z týmu Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux.

    „Je to ještě víc neuvěřitelné než posledně. Snil jsem o jedné etapě na téhle Vueltě a po deseti dnech mám dvě. Ve stoupání jsem se cítil dobře a věděl jsem přesně, co musím udělat – zaútočit,“ řekl po závodě.

    Čechům se v etapě příliš nedařilo. Jan Hirt dojel na 69. místě s odstupem 19 minut, Josef Černý a Zdeněk Štybar zaostali na 144. a 149. příčce o více než 25 minut.

    Reklama
    Reklama

    Sledujte nás na sítích

    David Moyes opět na radaru Evertonu po odvolání Seana Dychea

    Everton, momentálně na 16. místě tabulky Premier League a pouze bod nad sestupovou zónou, čelí opět zásadním změnám. Ve čtvrtek byl z funkce hlavního trenéra odvolán Sean Dyche, který klub vedl od ledna 2023. Na jeho místo by se mohl vrátit bývalý trenér David Moyes, který tým úspěšně vedl mezi lety 2002 a 2013.

    Ze soupeře trenérem. Murray je připraven na Djokovičovy výbuchy emocí

    Bývalý soupeř Novaka Djokoviče Andy Murray je nyní jeho trenérem. A je ochoten být terčem jakýchkoli výbuchů vzteku, pokud čtyřiadvacetinásobný vítěz turnaje major odevzdá na Australian Open vše. Nechce, aby Srb na kurtu potlačoval své emoce.

    Belgická GP formule 1 uzavřela smlouvu o rotaci do roku 2031

    Velká cena Belgie získala novou smlouvu, která ji udrží v kalendáři Formule 1 po čtyři ze šesti let v období 2026-2031. Jedná se o první smlouvu tohoto typu podepsanou F1, která se snaží najít způsoby, jak zařadit nové závody do již tak přeplněného kalendáře.

    David Moyes opět na radaru Evertonu po odvolání Seana Dychea

    Everton, momentálně na 16. místě tabulky Premier League a pouze bod nad sestupovou zónou, čelí opět zásadním změnám. Ve čtvrtek byl z funkce hlavního trenéra odvolán Sean Dyche, který klub vedl od ledna 2023. Na jeho místo by se mohl vrátit bývalý trenér David Moyes, který tým úspěšně vedl mezi lety 2002 a 2013.

    Ze soupeře trenérem. Murray je připraven na Djokovičovy výbuchy emocí

    Bývalý soupeř Novaka Djokoviče Andy Murray je nyní jeho trenérem. A je ochoten být terčem jakýchkoli výbuchů vzteku, pokud čtyřiadvacetinásobný vítěz turnaje major odevzdá na Australian Open vše. Nechce, aby Srb na kurtu potlačoval své emoce.

    Belgická GP formule 1 uzavřela smlouvu o rotaci do roku 2031

    Velká cena Belgie získala novou smlouvu, která ji udrží v kalendáři Formule 1 po čtyři ze šesti let v období 2026-2031. Jedná se o první smlouvu tohoto typu podepsanou F1, která se snaží najít způsoby, jak zařadit nové závody do již tak přeplněného kalendáře.
    Reklama
    Reklama
    Reklama