Více
    0.2 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Problémy na Dakaru způsobil Olze Lounové střep. Byla to záhada, říká zpěvačka

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Populární česká zpěvačka Olga Lounová si premiéru na Rallye Dakar doposud příliš neužívala. „Náš první Dakar začal smolně, trápily nás technické problémy,“ uvedla navigátorka Martina Čábely, s nímž zápolí v kategorii Classic pro veteránské vozy. „Za čtyři dny se na autě vystřídalo několik mechaniků, pracovali na něm prakticky bez přestávky. Záhadu kluci nakonec vyřešili. Problémy způsoboval kousek laminátového střepu v mechanickém vstřikování. Užili jsme si své, ale Dakar dokončíme, i kdybychom to měli do cíle dotlačit,“ řekla Lounová závodící v barvách týmu Moto Racing Group.

    Mercedes Benz G500 vyrobený v roce 1989 českou posádku pořádně zlobil. Vůz byl přitom důkladně otestovaný a připravený do akce. „V Čechách to jezdilo perfektně, ale tady v Saúdské Arábii to začalo zlobit hned na privátním testu. Mechanici na autě pracovali celou noc, vyměnili převodovku a zdálo se to být dobré. Jenže při přejezdu do Hailu se po 650 kilometrech ozvala rána a přišli jsme o kardan. Do bivaku nás museli odtáhnout mechanici,“ přiblížila Lounová. „Měli jsme docela naspěch, protože druhý den nás čekala slavnostní rampa. Mechanici na autě znovu dělali až do odjezdu, nespali ani minutu. Deset kilometrů se to zdálo ok, ale pak zase rána a vůz přestal jet. Naštěstí nám pomohli čeští závodníci Rudolf Lhotský a Zdeněk Ondráček, kteří nás přes slavnostní rampu přetáhli,“ pokračovala ve vyprávění nečekaných trampot.

    To ale nebylo zdaleka vše a nebýt pomoci jednoho z německých týmů, Lounová s Čábelou by do Dakaru ani neodstartovali. „Těm Němcům jsme předtím pomohli s jednou věcí my a oni byli tak hodní, že nás protáhli startem prologu a oficiálně jsme tak mohli vstoupit do dakarského závodu. Erzetu jsme ale nedojeli, zůstali jsme stát 50 metrů za startem. Naštěstí se pro nás německý tým zase vrátil a dostal nás do servisu. Kluci byli opravdu úžasní,“ popsala Lounová.

    Honba za náhradními díly

    V servisu mechanici zjistili, že nový kardan nevydržel. Česká posádka tak vyrazila do města, kde se jí podařilo sehnat pár náhradních dílů. „Naši kluci pak na autě zase celou noc makali. Komplikace se ale dostavily opět brzy po startu první etapy, kterou jsme byli nuceni ukončit a dostali kompletní penalizaci. Druhá stage byla naštěstí pro nás zrušena, takže jsme měli více času auto opravit. Zase to vypadalo dobře, ale během třetí etapy se objevil znovu stejný problém, jako při privátním testu. Byla to záhada. Až včera se zjistilo, že trable dělal laminátový střep,“ prozradila ze Saúdské Arábie Lounová.

    Její slova potvrdil i parťák Čábela. „Technické problémy byly opravdu nepříjemné. Nevěděli jsme, jak to řešit. Auto se zdálo prokleté. Palivo nám buď pěnilo nebo se vypařovalo, bylo to divné a pocuchalo nám to dost nervy. Laminátový střep se do mechanického vstřikování nejspíš dostal při stavbě auta původním majitelem. Bohužel pro nás se taková závada velice těžko objevuje,“ dodal Čábela, zkušený pilot.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Reklama

    1 komentář

    Comments are closed.

    Reklama
    Reklama