Stáje Formule 1 mají za sebou testy před novou sezonou. V Bahrajnu přímo zářil spokojeností hlavně Max Verstappen z Red Bullu. Po třech dnech v Sakhiru byl nadšený z pokroku svého týmu a na stejné trati bude tím pádem Nizozemec největším favoritem na vítězství. Nová sezona F1 startuje už příští víkend.
„Bylo to velmi dobré,“ řekl Verstappen. „Auto funguje opravdu dobře. Právě procházíme spoustu věcí, které jsme chtěli vyzkoušet. Prostě si užíváme řízení auta. Máme za sebou opravdu pozitivní testovací dny, hodně jsme se toho naučili a doufám, že příští víkend začneme dobře. Jsme spokojení s tím, co děláme.“
Na tiskové konferenci už nebyl tolik v pohodě Charles Leclerc z Ferrari, loni celkově druhý pilot za mistrem světa Verstappenem. „Cítím, že před sebou máme ještě kus práce,“ řekl Leclerc. „Red Bull se zdá být velmi silný.“ Zato Verstappen sršel sebevědomím. „Naším cílem je pouze vyhrávat. A vyhrát celý šampionát.“
Pedal to the metal 💪#F1 #F1Testing pic.twitter.com/8Di3OUhm87
— Formula 1 (@F1) February 26, 2023
Vypadá to, že se Red Bullu nový vůz RB19 povedl. Je evolucí konstrukce, která loni dovedla tým k jednomu z nejdominantnějších titulů v historii F1. Šéf týmu Christian Horner se nebál hodnotit své soupeře. „Ferrari vypadá, že je rychlé. Forma Mercedesu je v tuto chvíli těžko čitelná.“
Ferrari se při testu řídilo heslem „zatím dobrý“. Z úst jezdců Leclerca a Carlose Sainze a nového šéfa týmu Frederica Vasseura zaznívalo prakticky pokaždé, když promluvili na veřejnosti. „Máme za sebou dobrý test, při kterém jsme udělali vše, co jsme chtěli,“ řekl Sainz. „Mít dobrý test ještě neznamená mít dobré auto.“
Vasseur je ve Ferrari teprve pár týdnů, S Leclercem je po společných úspěších v juniorských kategoriích pojí blízký vztah. „Přijel s velmi jasnými představami a rozumí týmu. Během několika dní pochopil, co je třeba udělat. Jeho úkolem je postavit lidi na správné pozice a v tom je vynikající,“ prozradil LeClerc.
Ferrari usilovně pracuje na spolehlivosti motoru. Poruchy stály Leclerca potenciální vítězství ve Španělsku a Ázerbájdžánu, po kterých musely být motory seřízeny, což ovlivnilo konkurenceschopnost. Ferrari věří, že tento problém je už za nimi.
Ani u Mercedesu nic moc. Po loňském zklamání stáj doufá v lepší rok. Testy zakončila s pocitem, že je zhruba tam, kde očekávala. Vůz není nejrychlejší, ale je v lepší formě než loni. A Mercedes věří, že monopost dokáže vyvinout tak, aby mohl v průběhu sezony bojovat o přední příčky.
„Je to pro nás obrovský krok. Ale stále jsou tu některé základní věci, na kterých pracujeme,“ řekl Lewis Hamilton. „Ještě nejsme úplně tam, kde bychom chtěli být.“
Mimo trať jezdci řešili také novinku s pneumatikami. Piloti mají obavy ohledně plánu šéfů F1 zakázat deky na zahřívání pneumatik. Návrh zakázat zařízení, která se používají k zahřátí pneumatik na provozní teplotu před výjezdem vozů na trať, teoreticky vstoupí v platnost příští rok.
„Je to nebezpečné,“ řekl Hamilton. „Testoval jsem bez deky a v určité fázi dojde k incidentu. Takže si myslím, že je to špatné rozhodnutí. Musíte jet více kol, aby pneumatiky fungovaly. Argumentem je, že odstraněním deček jedeme udržitelněji a ekologičtěji, ale ve skutečnosti jen spálíme více paliva, abychom dostali teplotu do pneumatik.“