Málokterý klub se může pyšnit tak velkým jménem ve světě, málokterým klubem prošlo tolik legend. Barcelona je nezpochybnitelnou součástí fotbalové říše a v uplynulých dnech ohlásila skutečnou superbombu. Klub z východního pobřeží Španělska podepisuje smlouvu se švédskou společností Spotify, což, mimo jiné, přinese i nový název legendárního svatostánku Camp Nou.
O finanční situaci španělského giganta se hovořilo v posledních letech nepříliš příznivě. Ze strany vedení tak přišel logický krok. Nový sponzor. V létě vyprší smlouva japonské firmě Rakuten a na dresech se objeví název Spotify. Barcelona obdrží necelých 300 milionů eur, tedy více než 7 miliard korun. To ale není vše.
U dresů nezůstane. Legendární stadion Katalánců se od léta bude jmenovat Spotify Camp Nou a navíc projde výraznou a již dlouho vyhlíženou rekonstrukcí. Cena za přestavbu se má vyšplhat k 1,5 miliardám eur, to znamená bezmála 37 miliardám korun. Fanoušci ani samotní funkcionáři zatím neskrývají nadšení.
Norstöm ani Xavi nešetřili chválou
O smlouvě s jedním z největších fotbalových velikánů mluvil i v rámci podcastu na své platformě i obchodní ředitel celé společnosti Spotify Alex Norström: „Hudba nás všechny spojuje. Díky této spolupráci můžeme provázat obrovské masy lidí ještě mnohem víc. Interpretům se tímto otevírá obrovská brána do nového světa, mohou se jednoduše ukázat,“ hýřil pozitivními slovy ředitel.
„Jsme celosvětová značka a Barcelona je celosvětově známý klub. Chceme růst, chceme propojit muziku a fotbalové nadšence. A to nejen ve Španělsku, ale také v Brazílii, Indii nebo dokonce Indonésii,“ řekl šéf a přidal: „Uvědomujeme si potenciální dosah a ke všemu budeme přistupovat maximálně zodpovědně. Nicméně s klidem mohu konstatovat, že máme ze spojení s Barcelonou neuvěřitelnou radost. Může tím vzniknout nový prostor pro komunikaci s globální komunitou fanoušků,“ poznamenal Norström.
O nové spolupráci se na tiskové konferenci k blížícímu se utkání Evropské ligy s Galatasarayem rozpovídal i hlavní trenér Katalánců Xavi: „Rozhodně je to pozitivní krok. Jedná se o moderní značku, mladou a progresivní značku, navíc je spojena s muzikou, což je skvělé. Pro náš klub je to výrazný krok dopředu a jsem za něj moc rád. Marketingový úsek odvedl dobrou práci. Z toho mám radost a jsem více než spokojen,“ dodal kouč.