Více
    0.6 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Michka před etapou Dakaru smetlo auto. Byl jsem v šoku, znovu jsem se narodil, říká

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Velké komplikace musel řešit tým ORION – Moto Racing Group před startem šesté etapy. Martin Michek měl totiž během cesty na start dopravní kolizi s vozidlem. Narazil do svodidla u dálnice, spadl a motorka pak měla technické problémy. Jeho týmový kolega Milan Engel mu však pomáhal s opravou. „To, co mě potkalo, bylo znovunarození. Předjížděl jsem auto, jenže řidič si mě asi nevšiml. Stočil to do mě a nahnal mě do těch vracejících točících pruhů na dálnici. Tam jsem trefil v osmdesátikilometrové rychlosti velké svodidla,“ popisoval otřesený Michek, který odstartoval do etapy, která se po prvním úseku zrušila.  

    Prožíval výborné dny na Dakarské rallye. Ve středu a čtvrtek Martin Michek totiž zaznamenal v etapách dvakrát deváté místo, což je jeho kariérní maximum a fantastické výsledky. Vždyť český jezdec soupeří proti více než dvaceti závodníkům z továrních týmů. Odhodlaně a sebevědomě tak nastupoval do pátečního dne, věřil si. Jenže Michek měl dopravní nehodu při přejezdu na start – kvůli nečekanému manévru auta byl nucen nabourat do svodidel, odřel si motorku a po pádu ho začalo bolet rameno.

    „Byla to celkem rána, totální výstup. Svezl jsem se po zemi a dolétl až do protisměru dálnice. Naštěstí nejelo žádné auto, které by mě trefilo. Byl jsem v šoku, ihned mi začalo bolet rameno,“ popisoval Michek kritický moment na Dakaru. „Frajer, co řídil to auto, ani nezastavil. Možná mě neviděl, nevím. Musel jsem se sebrat a dojet na start.“

    Michek se musel včas dopravit na start pátečního měřeného úseku, jinak by dostal penalizaci. K tomu došlo, českobudějovický rodák vyjel do šesté etapy, ale vrátil se zpátky za Engelem. Společně s ním pak analyzovali aktuální stav jeho závodní motorky KTM. „Byla poškozená a zohýbaná. Špatně na tom byly hlavně řídítka, stromeček s navigací, řadička, kolo, urval jsem spodní kryt motoru a několik dalších částí,“ popisoval Michek, jemuž pomohl opravit nezbytné věci Engel. „Celá situace byla velmi nepříjemná. Martin byl po nehodě před startem opravdu otřesený, furt běhal kolem své motorky, pak si musel sednout. Ihned jsem mu pomohl a něco alespoň opravil,“ dodal Engel.

    Etapa byla nakonec zrušena

    Na prvním mezičase nabral Michek několikaminutovou ztrátu, stejně jako Engel. Zanedlouho dostali jezdci z českého týmu přívětivé zprávy pro ně – páteční etapa se poté zrušila. Ranní dopravní a nezaviněná nehoda by neměla mít zásadní vliv na další pokračování Michka s Engelem. „Moc se mi ulevilo, že pořadatelé etapu zrušili, nemohl jsem jet zcela naplno, dával si pozor na technický stav motorky a poslouchal každý zvuk z ní. Hlavně, že jsme v cíli a můžeme pokračovat dál. To je nejzásadnější,“ dodal Michek, který byl v šesté etapě na 39. místě a v celkovém pořadí je devatenáctý. Engel byl v pátek klasifikován na 111. místě a celkově drží 36. místo. V kategorii jezdců bez asistence je stále druhý.

    „Byli jsme s kluky v intenzivním kontaktu. Nejdřív to vypadalo, že má Martin něco s řídítky, ale nakonec toho bylo mnohem víc. Chceme moc poděkovat Milanovi, že tak ochotně zastavil a věnoval se Martinovi, pomohl mu s opravou motorky. Moc si toho vážíme a je skvělé, že jsou oba v cíli a Martinovi se nic nestalo. Ve volném dnu dáme Martinovi motorku dohromady,“tvrdil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Reklama
    Reklama
    Reklama