Lídr šampionátu Lando Norris vstoupil do Velké ceny Las Vegas skutečně velkolepě. V úvodním tréninku zajel nejrychlejší čas a naznačil, že v kvalifikaci bude „bojovat o pole position“. McLaren potvrdil výbornou formu, přestože druhá část programu byla zkrácena kvůli podezření na uvolněný kanálový poklop.
Norris předčil o pouhých 29 tisícin sekundy Mercedes nováčka Kimiho Antonelliho, třetí skončil Charles Leclerc, kterému chybělo 0,161 sekund. Norrisův týmový kolega a zároveň nejbližší titulový soupeř Oscar Piastri obsadil až 14. místo se ztrátou 0,891 sekund. Jeho výsledek však nebyl směrodatný, protože kvůli přerušení nedostal jediný čistý pokus na měkkých pneumatikách. Norris vede průběžné pořadí o 24 bodů.
Brit po loňských trápeních na stejné trati hodnotil první den pozitivně. „Tady je to vždycky náročné. Ale pocit z auta je mnohem lepší než loni, a to jsem cítil hned od prvního kola. Sice jsme toho moc neodjeli, a zejména dlouhé jízdy prakticky vůbec ne, ale tempo tam jednoznačně je. Je to těsné a hodně jezdců nemělo šanci zajet své maximum,“ řekl Norris.
Problémy s kanálem znovu strašily v Las Vegas
Piastri, Verstappen, Russell i Hamilton patřili mezi jezdce, které přerušení připravilo o reprezentativní čas na měkké sadě. Přitom Australan v první části tréninku držel krok s Norrisem a zaostal jen o dvě desetiny. Incident přišel zhruba 21 minut před koncem. Traťový maršál nahlásil podezření na uvolněný poklop u výjezdu ze zatáčky 17. FIA nejprve po krátké kontrole povolila pokračování, ale po několika průjezdech bylo znovu vidět, že se poklop pod autem pohybuje. Následovala další červená vlajka a předčasný konec.
Návštěvníkům okamžitě vytanula vzpomínka na loňský chaos, kdy uvolněný kanál výrazně narušil celý program. Tentokrát však následné prověrky naznačily, že poklop byl pevně utažený a problém mohl být optickou iluzí. FIA zatím vydání detailnější zprávy odkládá.
Verstappen si stěžuje na podmínky
Nizozemec v prvním tréninku ztratil na Leclerca 0,307 sekundy a skončil až za týmovým kolegou Tsunodou. Přerušení podle něj výrazně zkomplikovala hledání správného nastavení. Očekávalo se, že by mohl těžit z předchozích úspěchů na tratích s dlouhými rovinkami a prudkými brzdnými zónami, Verstappen však považuje srovnání s Las Vegas za nepřesné. Podmínky jsou zde mnohem chladnější, povrch nabízí velmi nízkou přilnavost a samotné nasazení nízkého přítlaku podle něj nezaručuje rychlost.

