Jezdec Lando Norris přiznal, že vítězství na Velké ceně Rakouska ho naplnilo a dodalo mu na sebevědomí před jeho nejočekávanějším závodem sezony – na domácí půdě ve Velké Británii na okruhu v Silverstonu.
Pilot McLarenu zvládl náročný závodní víkend pod velkým tlakem, zejména ze strany týmového kolegy Oscara Piastriho. Díky tomu si připsal třetí triumf v letošní sezoně a snížil bodovou ztrátu na australského týmového kolegu v šampionátu na 15 bodů.
Pro Norrise však mělo vítězství v Rakousku ještě hlubší význam. Potvrdilo totiž pozitivní směr, kterým se jeho výkony v posledních týdnech ubírají, zvláště po náročném začátku sezony a zklamání z Kanady, kde závod nedokončil po kolizi právě s Piastrim.
„Nemám potřebu něco dokazovat ostatním. Spíš si chci dokazovat věci sám sobě,“ řekl pro BBC Norris po závodě. „Byl to čistý víkend. Cítil jsem se dobře, auto fungovalo skvěle a předvedl jsem výkon, jaký jsem chtěl a jaký byl potřeba. Ne že bych toho dřív nebyl schopný, rychlost tu vždy byla. Jen tomu někdy bránily různé okolnosti.“
Zlomový závod?
Norris i celý McLaren letos tvrdě pracovali na odstranění technických problémů, které limitovaly jeho výkony. Zatímco loni měl ve většině závodů navrch právě Norris, letos se karta obrátila a štěstěna více přála Piastrimu. Oproti němu působil Norris jako stínový jezdec, a to i navzdory triumfu v Monaku. Rakousko tak mohlo znamenat zásadní obrat. Nejenže Norris znovu dominoval, ale hlavně potvrdil, že změny v jeho přístupu a přípravě přinášejí ovoce.
„Neznamená to, že jsem jen přijel a věci se zázračně zlepšily. Dřu víc než kdy dřív – s týmem, na simulátoru, na své fyzické i mentální přípravě. A vidět, že to nese výsledky, je to nejlepší, co si můžu přát. Ale stále chci víc,“ dodal podle F1 News britský pilot.
Technické detaily rozhodují
Problémem Norrise v letošní sezoně nebyla rychlost, ale neschopnost dostat z auta maximum během kvalifikací. Za tím stála především nevyhovující zpětná vazba z přední nápravy. V Kanadě McLaren představil úpravu geometrie předního zavěšení, která tento problém zmírnila. Norris tuto změnu okamžitě zužitkoval, zatímco Piastri se s ní trápil.
Silverstone rozhodne
Závod v Rakousku potvrdil, že McLaren umožňuje oběma jezdcům volně závodit. Dvojice Norris–Piastri byla na Red Bull Ringu jasně nejrychlejší. Pomohl tomu i nový aerodynamický balíček, ale až Silverstone ukáže, zda jde o skutečný posun, nebo pouze výhodu specifického okruhu.