Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé reagovali na ostré výroky předsedy Ferrari Johna Elkanna, podle něhož by „piloti měli méně mluvit a více se soustředit na práci“. Oba jezdci zdůraznili, že kritika byla míněná konstruktivně, a že vztahy uvnitř týmu zůstávají pevné.
Ferrari před dvěma týdny prožilo na okruhu Interlagos jeden z nejbolestivějších momentů sezony. Dvojité odstoupení znamenalo propad až na čtvrté místo Poháru konstruktérů, a to tři závody před koncem ročníku 2025. Následující den Elkann na veřejné akci v Itálii prohlásil, že „někteří lidé v týmu, včetně jezdců, musí méně mluvit a více pracovat“, což okamžitě obletělo světová média. O více než týden později se k tématu Hamilton i Leclerc vyjádřili během tiskové konference v Las Vegas.
Jezdci neberou slova šéfa jako útok
Lewis Hamilton, který ve svém prvním roce u Ferrari zažívá výrazně složitější sezonu, než se čekalo, výroky předsedy nevidí jako osobní útok. „Vím, jak to John myslel. Proto jsem si z toho nic nedělal,” řekl sedminásobný mistr světa. „Mluvíme spolu často, někdy několikrát týdně. Oba chceme jediné – táhnout tým kupředu. Vášeň je ve Ferrari obrovská a já ji miluju.“
Jezdec také zdůraznil, že jeho nasazení je již na maximu. „Vstávám s myšlenkami na závodění a s těmi samými chodím spát. Jestli se mám na něco soustředit víc, tak možná na to, jak občas vypnout,“ dodal.
Charles Leclerc, který v rudém monopostu závodí už od roku 2019, uvedl, že mu Elkann osobně objasnil, jak byly jeho výroky míněny. Podle monackého pilota šlo ze strany předsedy Ferrari o konstruktivní zpětnou vazbu, jejímž cílem je posunout tým kupředu. Leclerc zdůraznil, že jeho vlastní úlohou je maximální výkon na trati a že si ve Ferrari uvědomují prostor pro zlepšení. Kritiku proto vnímají jako motivaci a příležitost, jak se posunout na vyšší úroveň.
Ferrari v krizi
Po příchodu Hamiltona z Mercedesu se měly vrátit vítězné ambice. Realita je ale tvrdší. Žádné vítězství, žádné podium pro Hamiltona a pozice až za Mercedesem i Red Bullem.
Přesto britský pilot odmítá, že by uvnitř týmu panovalo napětí. Podle něj panuje ve Ferrari dobrá pracovní atmosféra a všichni členové týmu pracují s maximálním nasazením. Tlak je prý cítit vždy, on sám však zůstává plně oddaný společnému úsilí o návrat na špičku a věří, že tým nakonec dosáhne požadované úrovně.

