Více
    0.6 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.

    Na ztrátu nebo penalizace se tu nehledí. Cílem je dokončit Dakarskou rallye v Saudské Arábii a tím poctít hlavní myšlenku této slavné soutěže. Jenže první polovina byla pro posádku Čábela a Lounová protrápená. Jinak otestované auto začalo záhadně zlobit, nejdříve převodovka, pak tlak a teplota paliva… To je však minulostí. „Auto začalo fungovat, bohužel je však konec Dakaru. Jenže s tím už nic nenaděláme. Etapy projíždíme bez velkých problémů. Víme, že je vůz konečně dobrým nářadím,“ hlásil ve středu večer Čábela.

    Zkušený pilot je unikátní postavou v českém motorsportu. Má zkušenosti s rallye, motorkami, ale také se závody na okruzích nebo do vrhu. A nemalé konto úspěchů! Co ale říká na slavnou pouštní soutěž? „Líbí se mi to, má to úroveň. Přiznávám, že třída Dakar Classic předčila mé očekávání. Není to jen jízda pravidelnosti, ale regulérní závod, kde si musí člověk dávat pozor, aby se vešel do času,“dodal Čábela, který je zároveň k Dakaru rovněž kritický a několik věcí se mu nelíbí.

    Co se mi na Dakaru nelíbí, tak skutečnost, že je možné jet podle různých aplikací. Ta první patnáctka nebo dvacítka posádek se po trati orientuje podle nějakých francouzských tripmasterů, kde mají trasu nahranou. Pilot pak pouze přidává nebo ubírá plyn. To mi přijde proti filozofii starého Dakaru. To se mi hodně nelíbí,“ přiznává Čábela z týmu Moto Racing Group.

    Speciál Matra Murena nevyšel

    A ještě jedna další věc Čábelu na Dakaru štve… Zkušený závodník plánoval do letošního ročníku vyrazit ve speciálu Matra Murena. To nakonec nevyšlo. „Nelíbí se mi tady úroveň aut. Člověk vyhrabe starý šrot a udělá z toho rádoby závodní auto. Představoval bych si více, že tady budou klasická auta, které se na tom Dakaru v minulosti pohybovaly, prostě speciály. Těch je tu málo. Mezi to počítám mercedes, který má také do závodního speciálu daleko, jako 90 procent aut tady.“

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Martin Michek

    Michek byl na Dakaru kousek od katastrofy. Už jsem myslel, že je konec, říká jezdec

    Další komplikace, které Martina Michka na Dakarské rallye málem zastavily! Český jezdec skvěle rozjel nedělní sedmou etapu, jen pár minut se držel za špičkou. Jenže patnáct kilometrů před cílem mu jeho motorka přestala jet, odešlo mu zadní čerpadlo. „Už jsem si myslel, že je konec,“ popisoval Michek, u kterého zastavil Milan Engel, kolega z týmu ORION – Moto Racing Group. „Neváhal ani vteřinu a pomohl mi s opravou. Posledních pár kilometrů jsem jel na přimontované hadičce.“ Michek v neděli ztratil 51 minut, v celkovém pořadí se propadl na 23. místo. Engel drží po neděli 36. příčku.
    Reklama

    Napište svůj komentář

    Zadejte svůj komentář!
    Zde prosím zadejte své jméno

    Reklama
    Reklama