Max Verstappen znovu oživil své šance na titul mistra světa ve Formuli 1 díky dominantnímu vítězství v Grand Prix Emilia Romagna. Nizozemec porazil oba piloty McLarenu – Landa Norrise a Oscara Piastriho – a dokázal, že se s ním i letos musí počítat.
Po fiasku v Miami, kde McLaren ovládl závod s více než půlminutovým náskokem, se zdálo, že se sezóna zúží na souboj právě mezi Norrisem a Piastrim. Jenže Imola ukázala jiný obrázek. Verstappen se přiblížil Piastrimu na rozdíl 22 bodů a za Norrisem zaostává už jen o devět.
Red Bull našel správné nastavení
Stejně jako ostatní top týmy přivezl Red Bull do Imoly vylepšení. V jejich případě se ale ukázalo, že šlo o velmi efektivní zásah. Podle šéfa týmu Christiana Hornera se tým vrátil do formy, jakou naposledy předvedl minulý rok v Brazílii – a tehdy to bylo na mokré trati. „V pátek byl McLaren na dlouhých jízdách extrémně rychlý, ale v závodě jsme konečně dokázali ujet a měli jsme nižší degradaci než oni. To je velmi povzbudivé,“ řekl Angličan pro Sky News.
Red Bull nasadil nové zadní zavěšení, upravenou geometrii a nové kryty motoru. Změny pomohly autu lépe pracovat s pneumatikami – klíč k úspěchu v moderní F1. „Zbavili jsme se nadbytečných smyků a dostali RB21 do správné pozice. Díky tomu mohli piloti více tlačit na pilu,“ dodal pro BBC Horner.
McLaren zpomalil, ale nepropadl
McLaren rovněž přivezl novinky – upravenou zadní část vozu i nové zadní křídlo. V Imole ale ztrácel. Nešlo však o selhání. Auto fungovalo spolehlivě, Norris i Piastri podávali stabilní výkony, jen Red Bull tentokrát udělal větší krok dopředu.
Ferrari stoupá
V sobotní kvalifikaci se ani Charles Leclerc, ani Lewis Hamilton nedostali do Q3 – historicky nejhorší výsledek týmu v Imole. V závodě se ale zvedli. Hamilton se prodral na čtvrté místo a označil závod za svůj nejoblíbenější v letošní sezóně. Leclerc dojel šestý, i kvůli smolné době výjezdu Safety Caru. Ferrari přivezlo do Imoly úpravy zadního zavěšení a aerodynamiky s cílem zlepšit stabilitu.
Mercedes zklamal
Mercedes do Imoly přijel s velkým očekáváním. Nasadil novou přední část vozu, ale výsledky byly rozpačité. George Russell sice zajel skvělou kvalifikaci a odstartoval třetí, v závodě mu však chyběla rychlost a dojel až sedmý. Strategická rozhodnutí a nešťastné načasování virtuálního safety caru situaci zhoršily.
Imola přinesla jasný signál – Red Bull zdaleka neřekl své poslední slovo. Pokud v následující Velké ceně Španělska, tradičním testu univerzální výkonnosti vozu, dokáže držet krok s McLarenem, Verstappen bude opět vážným kandidátem na titul.