Více
    0.6 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Velká cena Mexika vyhlíží start. Kvalifikaci ovládl Bottas, druhý dojel kolega Hamilton

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Velká cena Mexika je tu! A kvalifikace nabídla zajímavý souboj, přičemž první pozici si pro sebe uzmul, možná překvapivě, Valtteri Bottas. Dokázal porazit i Verstappena s Hamiltonem, v nedělním závodě mu tak bude patřit přední startovní pozice. Čtvrtý skončil Perez, favorizovaný Norris dojel až desátý.

    Pole position. Unikum, které touží před závodem Velké ceny získat každý. A finský jezdec Valtteri Bottas si jej díky perfektnímu výkonu vybojoval podevatenácté v kariéře. Kvalifikaci zakončil s časem 1:15,875, za sebou nechal i nejzářivější hvězdy formule 1 – týmového kolegu Louise Hamiltona a jezdce Red Bullu Maxe Verstappena. Svůj triumf také ihned radostně v kokpitu formule oslavil.

    Muž, jenž ovládl poslední Velkou cenu USA Verstappen, na Bottase nestačil jak v prvním, tak ani druhém měřeném kole. Jízdu navíc znepříjemnila i chybička Cuondy, jenž vyjel mimo trať a zpomalil dokonce i Peréze. Oba závodníci ve službách Red Bullu situace vykolejila, na vítěze z Mercedesu pak poztráceli spousty cenných setin sekundy.

    Kvalifikace byla navíc na necelou půlhodinu přerušená, protože se řešila havárie Lance Strolla z Aston Martinu. Závodník dostal v úvodní části smyk a po nárazu do bariéry výrazně poškodil vůz. Měl by však být zdravotně v pořádku, po incidentu byl závod dokončen.

    Valtteri Bottas v cíli neskrýval nadšení

    „Byla to povedená kola, zvlášť to první. Ve druhém už jsem nezvládl zajet ideálně poslední sektor, ale abych řekl pravdu, to první bylo asi jedno z mých nejlepších vůbec. Mám z toho vážně dobrý pocit,“ culil se Bottas hned po kvalifikaci.

    Na jeho adresu se vyjádřil i týmový kolega a v kvalifikaci druhý jezdec Louis Hamilton: „Valtteri odvedl skvělou práci. Poslední závody jezdí skvěle a je to dobré i pro tým,“ načež se ikona Mercedesu nadechla a popsala svůj šok z umístění konkurenčního týmu: „Netuším však, co se ale změnilo. Red Bull byl před námi skoro o šest desetin, ale jakmile začala kvalifikace, měli jsme lepší rychlost. Jsem z toho šokovaný asi jako všichni, ale bereme to.“

    Závod rozhodně bude mít své specifikum, první dvě startovní místa totiž patří Mercedesu. Max Verstappen s Perezem totiž v kvalifikaci zaostali o několik desetin vteřiny a budou muset ztrátu dotahovat.

    Na Velkou Cenu Mexika se diváci mohou těšit již v neděli 7. listopadu ve 21:00 SEČ.

    Výsledky kvalifikace GP Mexico City:

    1. Valtteri Bottas, Mercedes
    2. Lewis Hamilton, Mercedes
    3. Max Verstappen, Red Bull
    4. Sergio Perez, Red Bull
    5. Pierre Gasly, AlphaTauri
    6. Carlos Sainz, Ferrari
    7. Daniel Ricciardo , McLaren
    8. Charles Leclerc, Ferrari
    9. Yuki Tsunoda, AlphaTauri
    10. Lando Norris, McLaren

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Reklama
    Reklama
    Reklama