Více
    0.6 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Michek byl na Dakaru kousek od katastrofy. Už jsem myslel, že je konec, říká jezdec

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Další komplikace, které Martina Michka na Dakarské rallye málem zastavily! Český jezdec skvěle rozjel nedělní sedmou etapu, jen pár minut se držel za špičkou. Jenže patnáct kilometrů před cílem mu jeho motorka přestala jet, odešlo mu zadní čerpadlo. „Už jsem si myslel, že je konec,“ popisoval Michek, u kterého zastavil Milan Engel, kolega z týmu ORION – Moto Racing Group. „Neváhal ani vteřinu a pomohl mi s opravou. Posledních pár kilometrů jsem jel na přimontované hadičce.“ Michek v neděli ztratil 51 minut, v celkovém pořadí se propadl na 23. místo. Engel drží po neděli 36. příčku.

    Do druhé poloviny Dakarské rallye vyjížděl odhodlaně, i když první kilometry v dunách bolely. Martin Michek totiž v pátek před volným dnem havaroval s motorkou v běžném provozu, když do něj málem najelo auto a český jezdec tak narazil v osmdesátikilometrové rychlosti do svodidel. „Snažil jsem se zapomenout na ty bolesti, které jsem po tom pádu měl. Dařilo se to. Když jsem ale skákal v dunách, tak dopady byly těžké a bolely mě hlavně žebra. Vždycky jsem pak cukl,“ popisoval první kilometry Michek, které se mu dařily. V prvních mezičasech ztrácel na prvního pouze minutu, potom dvě, opět se prokousával do první desítky.

    Zastavily ho až technické potíže jeho motorky. A to jen patnáct kilometrů před cílem. „Jízdu jsem si užíval, ale pak mi odešlo zadní čerpadlo, motorka mi zastavila. Nejprve jsem nevěděl, co se stalo. Po kontrole jsem zjistil, že mi nesepínalo zadní čerpadlo. Udělal jsem bypass a ztrácel hodně času,“ popisoval smolné chvíle Michek, u kterého zastavil jeho týmový kolega Milan Engel. „Jelo se mi hezky, předjel jsem pár jezdců. Těšil jsem se na cíl, ale před ním jsem viděl Myšáka, jak mu nejela motorka. Sice mě přemlouval, abych se na něj vykašlal, já jsem to však odmítal. Věděl jsem, že to bude nějaká kravina a raději jsem u něho zůstal. Společně jsme to dotlačili do cíle,“ tvrdil Engel.

    Díky za pomoc, kolego

    V cíli se pak oba jezdci z týmu ORION – MRG přátelsky objali. „Milan nezaváhal ani vteřinu, pomohl mi vše zapojit. Spojili jsme jednu hadičku s čerpadlem, systém jsme nějak obešli, abychom motorku rozjeli. Moc mu za to děkuji,“ tvrdil Michek, který do cíle dojel na 46. místě a v celkovém pořadí vypadl z první dvacítky. Mechanici pak jeho motorku v bivaku rozebrali. „Vyzkoušeli jsme přívod elektriky k čerpadlu, přepínače nádrží a komplet celou soustavu. Všechno by mělo být v pořádku. Opravdu se jednalo o problémy se zadní nádrží, což je všeobecně bolístka motorek a není Dakar, kde by se to někomu nestalo,“ vysvětlil šéf týmu Ervín Krajčovič. „Moc si vážíme toho, že Milan svému kolegovi opět pomohl.“

    Engel i přes časový propad stále drží druhé místo v kategorii jezdců bez asistence. „Byl to opět záživný den. Etapa byla fakt rychlá, snažil jsem se jet v tempu, cítil se dobře. Pak jsem se dostal do fáze, kdy jsem celou dobu navigoval sám, což mě celkem vysílilo. Hlavně při hlídání všech odboček,“ doplnil Engel, který stále usiluje o vítězství v jeho třídě. Rovněž Michek nic nevzdává: „Je důležité, že jsme v cíli. Mám velkou chuť do toho jít, jsem připravený do toho šlapat a dupat. Chci se dostat minimálně do první dvacítky. Jdeme do nich.“

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Reklama
    Reklama
    Reklama