Takový závod patrně nezažil… Oliver König se připravoval na nedělní start v Indonésii, jenže po zhasnutí všech světel se s motorkou nerozjel. Nemohl. Na vině byl souběh několika technických závad najednou. „Praskl napínák k řetězu, takže se posunulo kolo dopředu, zkroutilo se a do toho spadl řetěz. S motorkou nešlo jet. Nic podobného se mi ještě nestalo,“ smutnil König, český zástupce v mistrovství světa superbiků. V Indonésii dokončil tedy první závod a Superpole Race, kde dojel osmnáctý. Šampionát teď čeká po dvou odjetých zámořských závodech pauza, v dubnu se pokračuje v nizozemském Assenu.
Do své druhé sezony mezi elitou vjel König s motorkou, která je složená ze starších komponentů. Zejména motor je dva roky starý. A to si vybralo svoji daň – český jezdec za světově proslulou konkurencí zaostává. „Na prvních testech v Austrálii jsme byli nadšení, protože ztráta byla jen 1,8 vteřin na nejlepší. Jenže se vyměnil jediný dobrý motor, který bohužel odešel. Pak už se tam dávaly horší a horší věci. Některé důležité materiály, ačkoliv byly objednané, se nestihly dodat, nebo prostě na trhu nebyly. Taková je doba, zimní pauza byla navíc hodně krátká,“ vysvětloval těžkosti Miloš Čihák, jezdcův manažer.
Tým Orelac Racing Movisio tak musel pracovat se závodním materiálem, který měl k dispozici. A ten po druhém závodě v Indonésii narazil na svůj limit… Vždyť motorka se na startovním roštu ani nerozjela. „I když jsme si zkoušeli různě poradit a bojovat, opravdu nemá cenu jezdit na závody s dva roky starým motorem a snažit se o něco proti špičkovým továrnám typu Ducati. Ke konci jsem už neměl moc důvěru k této motorce a na trati se mi s ní hůře zatáčelo. Jezdíme rychlostí přes 300 km/h, potřebujete mít absolutní jistotu ke stroji. Chci ale poděkovat našim mechanikům, že se snažili mi pomoct a přicházet s řešením. Jenže s opotřebovanými komponenty kouzla jen tak neuděláte,“ vysvětloval König.
V nedělním Superpole Race se přesto König dokázal dostávat před soupeře, start se mu povedl. Jenže poté následovalo přerušení kvůli pádům. Podobný průběh měl také druhý závod, kde bylo rovněž mnoho kolizí a nakonec se do cíle dostalo patnáct jezdců. „Vím, že šance na body v Indonésii byly. Ale po takovém průběhu bych si je nezasloužil. Chci si je vybojovat a hlavně se objevovat více vpředu,“ dodal König, který se upíná k nové závodní kawasaki. Tu by měl mít tým k dispozici na dalším závodě v Assenu. I když i toto mohou ovlivnit nezaviněné komplikace…
„Snažím se, aby měl Oliver co nejdříve novou motorku, řeším seznam hlavních komponentů. U půlky z nich je termín dodání neznámý. Prostě nejsou. Momentálně se nedají objednat ani nové motory. Snad se povede a stihne se vše. Moc dobře vím, že jezdec potřebuje cítit stoprocentní jistotu, jinak to tam nepošle v závodě. Věřím, že motor, rám a nové pérování budeme mít v Assenu. Ale stoprocentně uvidíme až tam,“ vysvětlil Čihák. Během pauzy pojede König na lyže a připravovat se plánuje ve Španělsku.