Plameny a Romain Grosjean, tohle spojení je zřejmě silnější, než si kdo myslel. V listopadu loňského roku měl závodník děsivou nehodu ve formuli 1, teď mu auto hořelo v IndyCar. Z incidentu naštěstí vyvázl bez zranění, z vozu stihl vyskočit a brzy uhasit.
Vzpomínáte si na listopad roku 2020? Při Velké ceně Bahrajnu se formule Romaina Grosjeana rozpůlila a začala hořet. Pilot se tehdy podruhé narodil, „šílenou“ nehodu ale nakonec odneslo jen pár škrábanců a popálenin.
„Před pár lety jsem pro halo (zavedení ochranného rámu) nebyl, ale teď myslím, že je to to nejlepší, co se ve formuli 1 stalo. Bez toho bych tu teď s vámi nemluvil. Takže děkuji,“ prohlašoval po závodě v loňském roce. Tehdy mu zachránila život tzv. svatozář okolo kokpitu.
Teď mu v IndyCar pomohla spíše bleskurychlá reakce. Grosjean tušil, že je něco špatně, začaly mu hořet brzy, on ale rychle vyskočil a stačil vše uhasit. A to jak přeneseně, tak doslova. Doběhl si pro hasící přístroj, aby dalšímu neštěstí zamezil.
V zámoří se Francouzi se švýcarským pasem zatím příliš nedaří. Grosjean je v IndyCar průběžně až 23., což není žádná sláva. Jak ale sám 35letý jezdec řekl, je rád, že ještě vůbec někde po hrůzné nehodě ve formuli 1 jezdí.
„Boss“ týmu Haas
Mimo trať se Grosjean zaměřuje i na sféru počítačových her. Před startem sezony ohlásil spolupráci s týmem Haas, kde by měl mít dohled nad virtuálním týmem. „V e-sportu působím rok a věřím, že si náš tým vede dobře,“ řekl pilot.
Virtuálně se Haasu zatím celkem daří, jinak je to ale bída. Ani Schumacher ani Mazepin zatím žádné oslnivé výkony nepředvádí, do konce seriálu formule 1 ale zbývá ještě dost času.
V Detroitu zářil Ericsson
Na trati v americkém Detroitu nakonec zvítězil Švéd Marcus Ericsson. Bývalý závodník formule 1, který hájil barvy Sauberu či Caterhamu, se ale v šampionátu celkově také nevede zrovna ideálně. Patří mu „jen“ sedmé místo.
První vítězství v IndyCar ale chutnalo sladce. Celkově vede Mexičan O’Ward, kterému sekunduje Španěl Palou a Dixon z Nového Zélandu.