Více
    1.6 C
    Czech
    Úterý, 25 ledna, 2022

    Grand Prix Mexika v režii Verstappena. Britovi pláchl na startu, vede už o 19 bodů

    Reklama

    DOPORUČUJEME

    NEJČTENĚJŠÍ

    Nedělní večer patřil formulím. Jezdci se po závodech ve Spojených státech amerických vydali na trať do nedalekého Mexika, i tam se ale hrála podobná písnička jako před pár dny. Lídr šampionátu Max Verstappen se díky šikovnému manévru ihned po startu prodral do čela. A to až do konce bitvy nepustil.

    Drama v letošním seriálu formule 1 by se dalo krájet. Do konce šampionátu zbývají zodpovědět už jen čtyři otázky, většina závodu už je totiž minulostí. Jelo se v USA, teď v Mexiku, za týden v Brazílii. Program je opravdu napěchovaný k prasknutí.

    Tím hlavním tématem víkendu však byla Velká cena Mexika. Kvalifikaci ovládl Bottas, druhý dojel Hamilton a vládce pořadí Verstappen odstartoval jako třetí. Byl to ale on, kdo si dojel pro triumf. Pomohl mu zejména chytrý tah s bržděním v první zatáčce.

    „Start se mi povedl a v první zatáčce to bylo o tom, kdo zabrzdí poslední. Já jsem se ale udržel na trati a dostal se ze třetí příčky na první. To rozhodlo závod, protože pak už jsme se soustředili jen na sebe a odjeli to parádně,“ pronesl holandský mág.

    Max vede šampionát už o 19 bodů, i tak z toho ale ještě klidně může být drama.

    Hamilton druhý, domácí Peréz si dojel pro bronz

    Ctižádostivé Hamiltona druhé místo sotva uspokojilo, po závodě ale musel přiznat, že na to jeho auto o víkendu zkrátka nemělo. A to je dost velký trabl, neboť náskok už je celkem veliký. Klidně se tak může stát, že Brit letos titul neobhájí.

    „Musím Maxovi pogratulovat. Jejich auto bylo tenhle víkend lepší a my s tím nemohli moc udělat. Dal jsem do toho úplně vše a na konci jsme svedli se Sergiem pěkný souboj. Jsem rád, že jsem alespoň získal druhé místo, protože rychlost Red Bullu byla mimořádná,“ řekl úřadující šampion Hamilton.

    Jasné první místo pro Verstappena, o druhé se ale vedl tuhý boj. Ten Hamilton nakonec vyhrál, před vlastním publikem ale chtěl zaútočit také Sergio Peréz. I druhé místo je však parádní a Mexičan slavil ještě dlouho po závodě.

    „Vážně jsem se přes něj chtěl dostat, abychom tu byli první a druhý, ale neměl jsem jedinou šanci. I tak to ale pro mě byl neuvěřitelný den. Slyšet všechny ty fanoušky na stadionu bylo neskutečné,“ pronesl stájový kolega Verstappena z Red Bullu.

    Příští stanice Brazílie

    Jezdci ale na nějaké volno nemohou ani pomýšlet. Už za necelý týden, přesněji 14. listopadu, se pojede Velká cena Brazílie. Tam se jednoznačně bude psát další kapitola souboje o titul mezi Verstappenem a Hamiltonem.

    Lépe by na tom měl být Holanďan, neboť to byl právě on, kdo tady poslední Grand Prix vyhrál. Vloni se kvůli pandemii nemoci covid-19 nejelo, o rok dříve stál na tom nejvyšším stupínku současný lídr šampionátu Verstappen.

    „I když to vypadá v šampionátu dobře, pořád ještě kus zbývá. Věci se mohou rychle otočit. Už se ale těším na další závod do Brazílie, protože mám na ni pěkné vzpomínky,“ myslí si Max.

    Velká cena Mexika vozů formule 1:

    • Verstappen (Niz./Red Bull) 1:38:39,086, 2. Hamilton (Brit./Mercedes) -16,555, 3. Pérez (Mex./Red Bull) -17,752, 4. Gasly (Fr./AlphaTauri) -1:03,845, 5. Leclerc (Mon./Ferrari) -1:21,037, 6. Sainz (Šp./Ferrari), 7. Vettel (Něm./Aston Martin), 8. Räikkönen (Fin./Alfa Romeo), 9. Alonso (Šp./Alpine), 10. Norris (Brit./McLaren) všichni -1 kolo.

    Pořadí MS po 18 závodech z 22:

    • 1. Verstappen 312,5 b., 2. Hamilton 293,5, 3. Bottas (Fin./Mercedes) 185, 4. Pérez 165, 5. Norris 150, 6. Leclerc 138, 7. Sainz 130,5, 8. Ricciardo (Austr./McLaren) 105, 9. Gasly 86, 10. Alonso 60.

    Sledujte nás na sítích

    NEJNOVĚJŠÍ

    Sébastien Loeb

    Mimozemšťan Loeb kraloval úvodní Rallye Monte Carlo. Připsal si triumf č. 80 a zničil několik rekordů

    Mnozí se ptají, zda tenhle Francouz vůbec pochází z planety Země. Legendární závodník Sébastien Loeb ani ve svých 47 letech nehodlá odejít do důchodu a i dál vítězí. O víkendu si jezdec ve službách Fordu podmanil podnik v Monte Carlu, navíc už poosmé ve své kariéře. Kromě toho přepsal dějiny motorsportu.
    Martin Michek

    Náročný Dakar očima šťastlivce Michka. Prošel jsem si peklem, hodnotí po finiši jezdec

    Jednu z nejvíce emociálních soutěží absolvoval tým ORION – Moto Racing Group. Po velkých komplikacích a dopravní nehodě se dostal do cíle Martin Michek, který byl jen pár vteřin od vyřazení. Nakonec dokončil Dakarskou rallye na 36. místě. Milan Engel bojoval v kategorii jezdců bez asistence, kde byl druhý! Celkově ročník jako skončil jako třicátý. „Letošní Dakar byl velmi náročný, ale potvrdili jsme, že se můžeme měřit se špičkou. Příběhy, který jsme zažili, jsou na knihu,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf českého týmu, který se bude soustředit na mistrovství světa.
    Martin Michek

    Michka před koncem na Dakaru zachránil kolega z Ekvádoru. Fakt frajer, smekl jezdec

    Jezdec s číslem 143. Ekvádorec Juan Puga by se měl stát hrdinou čtvrtečního dne na Dakarské rallye. Obětoval se a věnoval přední kolo své motorky Martinu Michkovi, který mohl po havárii na duně dojet do cíle. Sice nabral ztrátu více než čtyři hodiny, ale český jezdec pokračuje. „Závodilo se tvrdě, hrozilo, že vypadnu. Ale poslední jezdec mě zachránil. Je to frajer a chci se s ním ještě více seznámit,“ děkoval Michek, který po předposlední etapě klesl na 37. místo v celkovém pořadí. Milan Engel z týmu ORION – Moto Racing Group je průběžně třicátý a druhý v kategorii jezdců bez asistence mechaniků.
    Čábela a Lounová

    Čábela s Lounovou se konečně rozjeli. Posádky používají pro navigaci aplikace, štve pilota

    Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing Group dokončila skvěle desátou etapu a je před branami cíle Dakarské rallye. „Auto se nám podařilo rozpohybovat, byl jsem nadšený, jak se to změnilo,“ prohlásil Čábela, kterého v kategorii Dakar Classic naviguje populární zpěvačka Olga Lounová. „Vypadá to, že se nám do cíle podaří dostat. Počkejte si ale ještě na pátek,“ dodal Čábela.
    Martin Michek

    Budoucnost motorek je elektrická. Nebráním se, sám mám elektromobil, říká Michek

    Na letošní Dakarské rallye se o tom často mluví… Budoucnost pouštní soutěže v roce 2030 se plánuje nastavit z obnovitelných zdrojů, údajně z elektromobility. Však se také po dunách prohání hybridní audi. Ale jak je to v oblasti motorek? Provádí se nějaké konkrétní kroky pro technologický přechod? „Zatím o tom nevíme. Nedokážeme si představit, že bychom v následujících letech závodili na elektrických motorkách,“ prohlásil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. Martin Michek a Milan Engel si pochvalují přítomnost se spalovacími motory. „Budoucnosti se však nebráním, sám mám elektromobil,“ dodal Michek, který se v úterý dostal mezi dvacítku nejrychlejších.
    Kimi Räikkönen

    Veterán formule 1 po konci kariéry. F1 nikdy nebyla mým životem, říká Kimi Räikkönen

    Na konci loňské sezony se svět formule 1 rozloučil s jednou obrovskou legendou. Monopostům, boxům a závodům dal po Velké ceně Abú Dhabí sbohem finský jezdec Kimi Räikkönen. Majitel největší porce startů v seriálu, mistr světa z roku 2007 a ikona, které s jejíž ztrátou se dá vyrovnat jen hodně těžko. Pro německý deník Bild se Fin rozpovídal o svých dalších plánech.
    Reklama
    Reklama
    Reklama