Více
    20.2 C
    Czech
    Čtvrtek 23. května 2024

    Audi v roce 2026 vstoupí do kolotoče formule 1. Zažije slávu, nebo propadák?

    Od roku 2026 se do seriálu mistrovství světa vozů Formule 1 zapojí německá automobilka Audi. Týmům bude dodávat své motory. Vedení společnosti to oznámilo před víkendovou Velkou cenou Belgie.

    I když už se o možném zájmu Audi mluvilo déle, je jeho rozhodnutí překvapivé. Platí také, že jde o značný risk. Společnost z německého Ingolstadtu může posílit značku a získat i nové inovace či prestiž. Zároveň však může i dost ztratit.

    Jde o skutečně zvláštní okamžik. V roce 2026 začneme působit ve formuli 1. Audi se oficiálně zaregistrovalo jako dodavatel pohonných jednotek,“ uvedl generální ředitel společnosti Markus Duesmann.

    Proč právě v roce 2026, na to je jednoduchá odpověď. Právě v tomto roce se totiž mění pravidla formule 1, využívat se budou nové motory, stejně jako konstrukce hybridního ústrojí či syntetická paliva. Což výrazně rozčeří vody seriálu F1.

    Zároveň roste vliv elektromotorů. Ten by mohl dodávat srovnatelný výkon vozům jako ten současný spalovací V6. Výkon vcelku tak může vzrůst přes tisíc koní. „S novými předpisy nastal správný čas, abychom mohli začít. Jak formule 1, tak Audi mají za svůj cíl udržitelnost,“ řekl Duesmann.

    Audi však nebude jediný, kdo v budoucnosti bude motory dodávat. Spekuluje se rovněž o Sauberu, jenž aktuálně působí pod značkou Alfa Romeo. Formule 1 je kromě sportu také velkým byznysem. Spojení se značkou F1 znamená velmi účinnou prezentaci. Příkladem může být Ferrari, které sice naposledy vyhrálo pohár konstruktérů v roce 2008, ale jeho značka velmi prosperuje.

    Německá společnost Audi o vstupu do formule uvažovala delší dobu. „Intenzivně diskutujeme o budoucích nových předpisech ve Formuli 1. Zvláštní pozornost je věnována novým předpisům pro motory na rok 2026. Pokud se Formule 1 stane udržitelnější, mohlo by to být pro Audi zajímavé,“ zmínil Duesmann už loni v prosinci v rozhovoru pro německý deník Donaukurier.

    S nadšením novinku přivítali i zástupci F1. „Je to významný okamžik pro náš sport, který podtrhuje obrovskou sílu, kterou máme jako globální a neustále se rozrůstající platforma. A je to také velké uznání, že náš přechod na hybridní motory s udržitelným palivem v roce 2026 je řešením budoucnosti pro automobilový průmysl. Všichni se těšíme, až uvidíme logo Audi na startovním roštu, a včas se od nich dozvíme další podrobnosti o jejich plánech,“ zaradoval se šéf F1 Stefano Domenicali.

    Ať tak či tak, za čtyři roky bude zajímavé sledovat, jestli Audi zaznamená průšvih, nebo se mu tento tah majestátně povede.

    Sledujte nás na sítích

    Kanada poráží Čechy v dramatickém souboji 4:3 v prodloužení

    V napínavém zápase, který zůstal bez gólů až do divoké třetí třetiny, rozhodl Dylan Cozens dvěma trefami, včetně vítězné branky v prodloužení. Kanada porazila Česko 4:3 a ovládla skupinu A. Češi hráli spíše defenzivní hokej, který nenabídl mnoho střel na kanadskou branku. Lvům nepomohl ani příchod posily z Bostonu. 

    Kapitán Sparty Krejčí podepsal dres s antisemitským heslem

    Kontroverze v českém fotbale spojená s podpisem Ladislava Krejčího na sparťanský dres s nacistickým symbolem a antisemitským nápisem vzbudila bouřlivé reakce na sociálních sítích.

    Kanada poráží Čechy v dramatickém souboji 4:3 v prodloužení

    V napínavém zápase, který zůstal bez gólů až do divoké třetí třetiny, rozhodl Dylan Cozens dvěma trefami, včetně vítězné branky v prodloužení. Kanada porazila Česko 4:3 a ovládla skupinu A. Češi hráli spíše defenzivní hokej, který nenabídl mnoho střel na kanadskou branku. Lvům nepomohl ani příchod posily z Bostonu. 

    Kapitán Sparty Krejčí podepsal dres s antisemitským heslem

    Kontroverze v českém fotbale spojená s podpisem Ladislava Krejčího na sparťanský dres s nacistickým symbolem a antisemitským nápisem vzbudila bouřlivé reakce na sociálních sítích.