Oscar Piastri a Lando Norris vedou šampionát jezdců a McLaren čelí výzvě, kterou zná každý tým bojující o titul – jak zvládnout rivalitu mezi dvěma vlastními piloty. Týmový šéf Andrea Stella ale věří, že klíčem k úspěchu je otevřená komunikace.
Piastri si po dominantním víkendu v Barceloně, kde s Norrisem zajistili McLarenu dvojité pódium, upevnil vedení v šampionátu. Nad svým týmovým kolegou nyní vede o 10 bodů. Co je však možná ještě překvapivější – Max Verstappen, trojnásobný mistr světa, dojel až desátý a ztrácí už 49 bodů.
Žádná tajemství, žádné napětí
Andrea Stella, který tým vede s důrazem na transparentnost a vnitřní harmonii, po závodě v Barceloně hovořil pro Sky News. „Řídit dva jezdce v týmu, kteří bojují o titul, je vždy náročné. Ale zatím se nám daří vytvářet prostředí, kde mohou oba ukázat svou rychlost a talent bez zbytečného tlaku,“ zdůraznil.
Menší kontroverze nastala během kvalifikace, kdy Norris využil vzduchové kapsy, tzv. „tow“, za Piastrim při svém prvním rychlém kole v Q3. Piastri na týmovém rádiu poznamenal, že to bylo „trochu drzé“, nicméně při druhém pokusu Norrise překonal a získal pole position. Oba jezdci brali situaci s humorem a na tiskové konferenci se incidentu zasmáli.
„Byla to drobnost,“ vysvětloval podle BBC Stella. „Ale každá taková situace je příležitostí. Naším pravidlem je: nic si nenechávejte pro sebe. Raději ať to zazní nahlas, než aby něco doutnalo uvnitř.“
Příprava na horké léto
Před závody nejsou brífinky podle Stelly nijak vyhrocenější, i když připouští, že starty z přední řady – jako v Barceloně – vyžadují větší důraz na pravidla týmové spolupráce. „Když startujete bok po boku a první zatáčka je 800 metrů daleko, je třeba si zopakovat každé pravidlo. Ale Lando i Oscar přistupují k vnitřnímu souboji s velkou zodpovědností,“ vysvětlil šéf stáje.
Výkon v Barceloně také definitivně vyvrátil spekulace, že McLaren bude mít problémy po zavedení nového technického nařízení, které omezuje pružení předních křídel. Naopak – oranžový tým ukázal, že jeho forma není závislá na šedé zóně technických předpisů.
Kanada na obzoru, atmosféra v týmu je zatím klidná
Následující zastávka – Grand Prix Kanady – může do vývoje ještě výrazně promluvit. Podle Stelly však zůstává týmový duch pevný. Sezona je ale dlouhá a jak se boje na trati přiostřují, bude McLaren muset stále citlivěji vyvažovat výkon, ambice a týmovou soudržnost.