Sezóna formule 1 v roce 2026 přinese dvě Velké ceny ve Španělsku. K tradiční Barceloně se přidá Madrid, který si odbude premiéru na zbrusu nové městské trati. Do kalendáře se dostává na úkor Imoly, která po několika letech opět vypadává ze hry.
Velká cena Madridu se pojede 11.–13. září a uzavře evropskou část sezóny. Nahradí závod v Imole, který po návratu během pandemie ztratil podporu i kvůli přeplněnému kalendáři. F1 tak i letos zůstane u hranice 24 závodů, kterou považuje vedení série za ideální kompromis.
F1 has released the 2026 calendar 🥳
— WTF1 (@wtf1official) June 10, 2025
Things to note:
– No more Imola
– 2 Spanish GP's
– The Canadian GP clashes with the Indy 500
– It makes more geographical sense pic.twitter.com/9vxtvADiFA
Madridský okruh povede částečně po veřejných komunikacích v okolí výstavního areálu IFEMA a bude dlouhý 5,47 kilometru. F1 si od něj slibuje nejen atraktivní závod, ale také ekologičtější logistiku. Pořadí závodů se nově mění tak, aby se omezilo cestování mezi kontinenty a zjednodušila přeprava vybavení.
Zájem roste i mimo Evropu
Změny se dotkly i dalších podniků. Kanada se přesouvá na květen, aby mohla navazovat na Miami, a vytvořila tak severoamerický blok. Monaco se naopak posouvá na červen. Barcelona by měla svůj poslední závod podle aktuální smlouvy hostit 12.–14. června. Nad jejím dalším setrváním v kalendáři visí otazník, přestože podle Reuters stále probíhají jednání o modelu „střídavého pořádání“.
Závěr sezóny zůstává beze změn. Po podnicích v Americe a Asii přijdou tradiční závody v Kataru a Abú Zabí, kde se šampionát uzavře 6. prosince. Naopak nizozemský Zandvoort se v roce 2026 s formulí 1 rozloučí.
Přestože dvě Velké ceny ve Španělsku budou v příštím roce realitou, dlouhodobě se s tím nepočítá. Vedení šampionátu chce spíše rotaci mezi vybranými evropskými okruhy. Zájem o pořádání závodů roste i mimo Evropu – ve hře je Thajsko nebo Maroko, ale zatím bez konkrétní dohody.